om en pepptanke, en söt hund och en vårig cykeltur.

lördag. nu är det dags igen. ett lyckolotteri! efter att ha ritat, pysslat och drömt har jag skapat tre nya illustrationer som fått bli fina iphoneskal. jag har inspirerats utav vår och använt mig av pastellrosa, blommor, ett gäng cyklar och betydande ord. alltså åh, jag är så pirrig på det här att jag inte vet vart jag ska ta vägen! precis som sist är detta ett samarbete med fantastiska caseapp.se.


det du behöver göra för att delta i lyckolotteriet är att kommentera namn och mail nedan samt berätta om något du har gjort som du är stolt över! det kan vara precis allt från att våga prata med stora kärleken, till ett bra betyg till att övervinna något stort. precis som tidigare drar jag lotterna i en video senare. skynda och beröm tills jag säger stopp, och ha det fint! puss
 
uppdatering: STOPP! och åh, tack för alla fantastiska ord!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag är stolt över att jag vågade gå min egen väg och hoppa av mina påbörjade studier på högskolan! Istället jobbade jag några månader för att sen resa i Australien i tre månader - helt ensam!
Studierna fick vänta ett år och nu ser jag fram emot att få börja på kth i höst :)

2013-03-30 @ 09:42:31
Postat av: Moa

Just nu är det flera saker jag är stolt över. En sak som jag är stolt över att jag gjorde, som kan tyckas helt obetydlig för många, men som är så fint för mig, är att jag äntligen vågade börja följa den vackraste pojken i världen på twitter OCH att han sedan följde tillbaka. På något sätt känns det som att jag, när jag träffar honom nästa gång, verkligen skulle klara att ta mod till mig och prata med honom. Det må låta något barnsligt och sådär, men jag är stolt över det. Kram

2013-03-30 @ 09:49:06
URL: http://flowerfall.blogg.se
Postat av: Ebba

Precis som i ditt exempel att våga prata med kärleken är det exakt vad jag gjort! Efter att ha tänkt på honom dag ut och dag in tills det blev outhärdligt tog jag mod till mig och frågade om vi skulle plugga tillsammans. Till min stora glädje svarade han javisst och bjöd dessutom på fikat eftersom vi slagit oss ner på ett café. Det, är jag stolt över. Kanske inte det största man kan göra men för mig var det ett stort steg att ta tanken till handling då jag är så otroligt rädd för att få ett nej av någon. Nu återstår det bara att se vad som händer mellan oss här näst. Och är det upp till mig igen att fråga om en träff, ja då ska jag göra det också. Jag tänker inte gå miste om denna fina kille (och inte låta honom gå miste om mig heller i första taget). Att våga växer man av och att kunna vara stolt över sig själv efteråt, det är fint.

2013-03-30 @ 09:52:22
Postat av: Cornelia

Jag är stolt över att ha lämnat en Amerikansk High School med bra betyg. Det var de tuffaste men också mest spännande fyra åren jag varit med om hittills, att få bo i ett främmande land, lära känna en massa nya människor och få ta del av en annan kultur. Skolan var en stor del av vardagen med mycket läxor och många prov i veckan men jag orkade hålla ut till den där underbara dagen då jag äntligen kunde ropa "I've graduated!"

2013-03-30 @ 09:57:36
URL: http://corneliaelsaelisabeth.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag är stolt över att jag efter många år fått bättre självförtroende. Jag mår inte längre dåligt över mig själv när jag ser mig själv i spegeln utan jag känner mig stolt och vacker.

2013-03-30 @ 10:20:17
Postat av: Tove

Jag är stolt över mig själv för jag har erkänt mina problem. Nu vågar jag tala om för min familj att jag har ätstörningar och dem hjälper mig med det.

2013-03-30 @ 10:32:36
URL: http://www.tovetankar.blogg.se
Postat av: Alicia

Något som jag är stolt över är att jag för ett år sedan fick valet mellan att dö eller fortsätta leva. Jag valde att fortsätta leva, för det är värt det i slutändan. Aldrig att anorexin ska få chansen att nästan ta död på mig igen. Livet är fint och det blir bättre.

2013-03-30 @ 10:33:38
URL: http://www.aliciaali.blogg.se
Postat av: Sara - Hold on be strong

Jag är stolt över att jag insåg att det är okej att vara svag och inte alltid må bra efter att jag nått min gräns.Trots att jag måste läsa om ett år i skolan på grund av skolk trots mina VG-MVG ambitioner i alla kurser så känner jag att allt börjar röra sig åt rätt håll och jag börjar ta tag i mitt liv. Jag skriver för tillfället texter till ett manus som jag tänkt ska bli en bok i framtiden som handlar om att bli stark i sig själv och våga ta tag i sitt liv, samt att inget är omöjligt bara man har en positiv inställning och kämpar mot bättre dagar som för tillfället är min destination. I framtiden vill jag även föreläsa för jag tycker det är viktigt att folk vågar tro på sig själva och sin egen förmåga att prestera utan att anpassa sig för mycket efter omgivningen. Alla är unika på olika sätt.

2013-03-30 @ 10:41:10
URL: http://saraleasofia.blogg.se
Postat av: Sara

Jag är stolt över att jag ju mer tiden går slutar bry mig om vad folk tycker och tänker om mig. Att jag vågar ha på mig de kläder jag vill för att jag känner mig fin i dem, att jag umgås med de personer som får mig att må bra och som jag har så himla roligt med även om det innebär att jag inte blir bjuden på några fester eller är särskilt populär. Att jag börjat hitta mig själv och faktiskt vågar vara jag.

2013-03-30 @ 10:46:06
URL: http://sarakarolinas.devote.se
Postat av: Kajsa

Jag är så stolt över mig själv att jag orkar, och att jag kämpar. I tre månader nu har jag extrajobbat på ett café efter skolan tre dagar i veckan plus på helgerna. Samtidigt som jag pluggat körkort och gått i skolan med allt vad det innebär. Det har varit stressigt, otroligt stressigt, men för två veckor sen fick jag mitt efterlängtade körkort och det var som ett bevis på att allt är möjligt om jag kämpar och inte ger upp. Jag är så otroligt stolt över mig själv för det, att jag aldrig tänker ge upp.

2013-03-30 @ 10:49:40
URL: http://kajsalundqvist.blogg.se
Postat av: amanda

jag är stolt över att jag fick alla rätt på det svenska nationella läsförståelseprovet! det var tyvärr inte en rolig upplevelse eftersom ingen sa grattis och alla bara fnös åt mig, suckade och sa "det är ju fan omöjligt" till mig i skolan (inklusive min bästa vän).. men jag grattade ändå alla andra för deras betyg och stod upp för mig själv och sa att det inte var en snäll reaktion för det var ju inte precis så att jag fick ett A gratis genom att bara vara jag!

2013-03-30 @ 10:53:36
Postat av: Julia

Jag är stolt över att jag äntligen fått bättre självförtroende och vågar gå på fest och njuta av det. Jag känner mig så mycket friare nu när jag lärt mig att älska mig själv. Och det är viktigt för det är ju mig jag ska leva med resten av livet!

2013-03-30 @ 11:05:00
Postat av: Elliot

I torsdags hade vi muntligt nationella i svenska vilket innebär att man skulle hålla tal. Jag var ett nervrak och när det väl var min tur att ställa sig framför klassen och framföra det gick det inte alls. Jag bröt ihop och gick ut ur klassrummet med tårar forsade nerför kinderna och hjärtat i halsgropen. Men jag fick en andra chans, min lärare minskade gruppen i klassen och jag är stolt över mig själv att jag tog den andra chans jag fick som gjorde att jag fick ett svagt g istället för ig.

2013-03-30 @ 11:09:37
Postat av: Melinda

Jag har så länge jag kan minnas haft problem med engelskan i skolan. Har haft jätte svårt med grammatiken och uttalet, inte riktigt vågat ta plats. Men så i år trean på gymnasiet verkar det ha hänt något. Plötsligt ligger jag på VG i Engelska C och det är något jag är oerhört stolt över mig själv måste jag säga! Känns som en stor personlig utveckling :)

2013-03-30 @ 11:20:21
URL: http://thelifesroad.blogg.se
Postat av: Louise

Jag är stolt över att jag har tagit första steget mot en bättre mental hälsa genom att erkänna för mig själv att jag faktiskt inte mår bra. Genom att ta hand om mig själv, utmana mig själv och söka stöd hos mina kära ska allt nog kunna ordna sig!

2013-03-30 @ 11:33:45
Postat av: alice.

Jag har alltid varit lite mesig när det gäller att göra saker själv, älskar tryggheten i att bo med min familj och alltid ha dom nära. Men nu när jag pendlar över en timma varje dag till skolan ska jag få en lägenhet att bo i inne i stan. Och fast jag är överlycklig och vet att det är världens chans så har jag tvekat hemskt mycket för jag är bara sexton och vet inte om jag egentligen vågar bo själv långt bort ifrån min familj. Men nu har jag bestämt mig för att jag ska göra det här, jag ska bo i min lägenhet och laga mat själv och inreda den precis som jag vill. Jag ska ha kompisar som sover över, äta goda frukostar och ändå åka hem på helgerna och träffa familjen. Jag har bestämt mig och jag är så himla stolt över mig själv för det här kommer ju bli världens äventyr.

2013-03-30 @ 11:34:24
URL: http://www.alice.devote.se
Postat av: Beata

Jag har bokat en resa, alldeles själv. I sommar ska jag åka till Spanien i två veckor alldeles själv och plugga spanska, träffa nya människor och leva. Man behöver inte vänta på andra. Man kan göra saker själv också.

2013-03-30 @ 11:40:50
URL: http://ringbeata.blogspot.com
Postat av: Erica

Jag är stolt över mig själv med att jag har tagit tag i mitt liv genom att börja träna för att må bra. Förut gjorde jag inte det och när jag såg mig i spegeln så var det inget att le åt. Nu kan jag ställa mig framför spegeln och må bra för jag har börjat träna med simning. Det är nog ett utav det bästa jag vet att dyka ner i vattnet för det är bara jag där för en sekund. Det är du själv som väljer vad och hur du vill träna eller vara. Bara du.

2013-03-30 @ 11:54:17
Postat av: Jenny

åh vilket underbart lotteri!
för snart ett och ett halvt år sen satte jag mig på ett flygplan och flög över Atlanten för att bosätta mig i usa i ett helt år. jag åkte ensam, bort från all trygghet i sverige och jag kände ingen i usa förutom värdfamiljen som jag haft kontakt med över internet men aldrig träffat. det var det läskigaste, tuffaste, och bästa jag gjort. jag fick uppleva och se mer än jag kunnat drömma om och jag insåg hur det är att vara lycklig. ingen kan ta ifrån mig det jag upplevde i usa och jag kommer alltid vara otroligt stolt över mig själv för att jag vågade och för hur jag klarade av det. glad påsk!

2013-03-30 @ 11:54:58
Postat av: Sarah

Jag är stolt över att jag sedan en lång tid tillbaka börjat tänka positivt. Jag försöker alltid vara glad och se det positiva ur allting. Jag tycker om mig själv och försöker uppmuntra andra som till exempel är skoltrötta och stressade.

2013-03-30 @ 12:21:46
Postat av: aliengirl- art is my life

Jättesnygga iphoneskal. :D
Din katt värkar gilla skalen mycket!

2013-03-30 @ 12:24:09
URL: http://aliengirllouise.blogg.se
Postat av: Sandra

Något jag är stolt över är att jag vågade byta skola fastän både familj och vänner sa att jag skulle gå kvar med tanke på att jag redan hade gått där i ca ett halvår. Jag vågade lyssna på mitt hjärta och göra det som faktiskt kändes rätt för mig och nu, bara några månader efteråt, är jag så himla glad över mitt val!

2013-03-30 @ 12:27:19
Postat av: Louise

Jag är stolt över ett projektarbete som jag och några andra har gjort om att införa ungdomsavdelningar i cancervården. Trots att det många gånger var jobbigt för mig av olika anledningar så lyckades vi och nu när den är ute har vi fått otrolig respons!
http://www.youtube.com/watch?v=Um7siqwxlpA

2013-03-30 @ 12:29:44
Postat av: HANZA

Åhh har läst alla komentarer åhh vad fint med alla som har vågat!! ^ man blir så stolt över alla andra som man inte känner. Ska spara allas texter och läsa dom när jag känner att jag behöver. Jag är stolt över att jag vågade säga till mina föräldrar att jag tyckte det var hemskt jobbigt när de drack alkohol..

2013-03-30 @ 12:34:30
Postat av: Rebecca

Måste först och främst berömma dig, för åh vad kreativ och duktig du är!

Jag är stolt över att jag tillslut samlade mod på mig och bestämde mig för att sluta gymnasiet och börja på en ny skola till hösten. Till en början verkade allt skrämmande och förvirrande eftersom det nog var en självklarhet att börja gymnasiet, men efter ett år har jag sakta insett att det nog inte är något för mig. Men det känns lite jobbigt att lämna alla vänner för att flytta till en annan stad för att plugga, men jag har bestämt mig att detta ska gå fint! Peppar mig själv genom att planera hur min lilla lya ska se ut.

2013-03-30 @ 12:39:29
Postat av: Vilma

Gud vad kul med ett lotteri!
Det jag är mest stolt över är att jag har klarat mig igenom mitt liv helt enkelt. Jag har en handikappad syster som är 20 år. Jag älskar henne jättemycket, men ändå skämts över henne. Jag har suttit på restauranger där folk har stirrat och pekat på henne, och det gör mig så arg. Jag har bara lust att skrika på dem. Bara för att hon har ett funktionshinder, gör henne inte knäppare än andra. Hon är faktiskt den gladaste personen jag känner. Och hon är så rolig att vara med. Både jag och min syster har även fått genomgå våra föräldrars skilsmässa som har ägt rum i ungefär två år nu. Och det är helt bedrövligt. Jag kämpar ständigt med att hålla mig glad och samtidigt hålla skolan på en bra nivå, och det är inte lätt under tonåren. Jag är stolt över mig själv att jag har klarat av mitt liv så pass bra som jag har. Ibland är jag nere på botten och klarar knappt av allting, men under en period på senaste tiden har jag hållit mig uppe och samtidigt varit glad. "Livet är fint, du är fin, ta vara på det!" :) Kram!

2013-03-30 @ 12:40:19
URL: http://silverbirds.blogg.se
Postat av: Liv

Jag är stolt över mig själv för att jag vågat sitta och hålla min sjuka farfar som ligger i respirators hand i 30h den här veckan. Även fast jag är livrädd för sjukhus och framför allt över att han inte ska klara sig så har jag suttit där hela dagarna, åkt hem och sovit och åkt tillbaka igen. Våren känns långt bort just nu.

2013-03-30 @ 12:41:27
Postat av: Alva Siri Pettersson

Jag har under en längre tid haft de där lite dåliga självförtroendet. Den fanns en tid då jag mest sprang runt och inte riktigt vågade vara mig själv. Jag som gömde mig bakom en mask och vågade aldrig riktigt titta fram. Men nu är jag så galet stolt över mig själv för att jag har börjat våga. Jag vågar slänga på mig den där tröjan som jag älskar utan att bry mig om vad folk tycker om den. Jag vågar säga fel och göra fel utan att ligga i flera dagar och må dåligt över det. Det gör mig varm och glad i hela kroppen!

2013-03-30 @ 12:44:12
Postat av: nellie

förra veckan hade jag ett tal på svenskalektionen. jag tycker det är så jobbigt att stå och prata inför hela klassen och hade varit nervös hela veckan innan. när jag sedan klarade det galant blev jag så himla stolt och glad. och att jag fick betyget A på talet sedan gjorde det hela en aning bättre!

2013-03-30 @ 12:54:21
URL: http://domfyraarstiderna.blogg.se/
Postat av: Emma Gillersten

Jag är stolt över att för första gången i mitt liv prata med en annan människa om alla år av depression, ångest, panik och självmordstankar. Att öppna upp till denna underbara kille som jag bara träffat några få gånger och säga ord som tidigare aldrig lämnat mina läppar. Jag är stolt över att ha vågat förklara allt för min mamma, ta hjälp av läkare och psykologer. Jag är stolt över att leva vidare även om min pappa nyligen dog och efter drygt sex år i mitt eget helvete börja se en ljusglimt i livet. Att bli starkare, modigare och en dag förhoppningsvis gladare, lyckligare och nöjd med migsjälv och den jag är.

2013-03-30 @ 12:54:22
Postat av: Kaffehörnan

Glad påsk kära du

2013-03-30 @ 13:03:05
URL: http://www.kaffehornan.blogg.se
Postat av: Matilda

Jag är stolt över att det går bra i skolan och att jag just precis har klarat mig igenom hela grundskolan :)

2013-03-30 @ 13:07:09
URL: http://www.matildas-kafferep.blogspot.com
Postat av: Linn

Hej! Jag är väldigt stolt över at jag har kämpat och kämpat för at övervinna all den här ångesten, och det har varit mycket tårar och slitsamma dagar, men nå tror jag at jag har vunnit, och jag har aldri varit lyckligare:)
Ha en bra dag finis!

2013-03-30 @ 13:14:19
Postat av: Maria

Jag är stolt över mig själv då jag precis spenderat en vecka i Italien hos min farmor och för första gången på 16 år har jag vågat/kunnat hålla en konversation med henne. Och det gör mig så jävla stolt!!

2013-03-30 @ 13:15:53
Postat av: Sanna

Jag är stolt över att jag lyckats få mitt första A på en svenska uppgift (novellanalys) och över att jag i höst ska åka iväg på en utlandspraktik på egenhand till texas i 4 veckor :)

2013-03-30 @ 13:21:33
Postat av: Sofie

Något som jag är otroligt stolt över mig själv är när jag i åttan bestämde mig att vara mig själv, att vara stolt över mig själv och visa världen att jag är stolt över den jag är och började tro på min dröm om att fastna på bild och tillåta mig själv att visa upp bilderna och känna mig stolt. Låt folk se mig, Sofie!

2013-03-30 @ 13:21:35
Postat av: Mimmi

Jag är stolt över mig själv efter att ha suttit i rullstol i ungefär ett år när jag var mindre på grund av smärta, sedan övervunnit den och efter mycket kämpande rest mig från rullstolen och börjat gå. Nu är jag precis som alla andra (även fast jag ibland kan ha lite problem med min reumatiska värk) och hoppar och skuttar och gympar och tänker inte alls på den jobbiga tiden. Jag är glad nu!

2013-03-30 @ 13:29:48
Postat av: Mimmi

...Skulle också vilja säga hur fantastiskt bra du är och en sådan förebild! Blir så glad när jag går in på din blogg! Tack för att du finns, kramar.

2013-03-30 @ 13:34:41
Postat av: Clara

Något jag är extra stolt över är att jag åkte till ett kulturläger i Ukraina, utomlands själv för första gången i mitt liv.
Jag åkte med en sammansatt grupp där dem hade blandat dansare (som jag), fiolspelare och pianospelare.
I Ukraina skaffade jag under tre veckor minnen för livet. Det var tufft ibland, tårarna kunde rinna vissa kvällar. Men samtidigt skrattade jag som jag aldrig skrattat tidigare, totala främlingar blev nära vänner och jag växte så himla mycket som
person. Som nyfylld trettonåring var jag väldigt osäker på mig själv och jag är fortfarande stolt över att jag vågade!

2013-03-30 @ 13:34:51
Postat av: Annika

Fina bilder c:

2013-03-30 @ 13:40:23
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Ottilia

Jag är stolt över att jag vågade åka på den där resan till mitten av England när jag gick i åttan, utan föräldrar och bodde i värdfamilj. Jag har så många fina minnen därifrån, jag vet att jag hade ångrat mig efteråt om jag inte åkte. Det var maj, solen sken och jag tog långa promenader med familjens två hundar och familjens dotter i en liten skogsdunge och runt en vacker reservoar med simmande svanfamiljer.

2013-03-30 @ 13:47:22
Postat av: Elina

Oj, vilka fina skal! :)
Glad påsk!

2013-03-30 @ 13:51:03
URL: http://soderholmelina.blogg.se
Postat av: Evelina

Jag är stolt över att jag för några veckor sedan spelade ett fiolsolo inför några hundra personer. Jag hade inte spelat ett solo på över ett år och nu var det en kulturkonferens där jag bor och då skulle jag spela. Jag spelade Våren av Grieg. Jag var väldigt nervörs men publikresponsen var otrolig och efteråt kände jag mig riktigt lycklig och stolt!

2013-03-30 @ 13:59:28
Postat av: LIsa

Jag är stolt över att jag börjar inse vad jag är för en människa. Jag är inte en sådan tjej som festar, dricker och röker och har aldrig varit det heller. Jag är snart 18 år men har aldrig blivit full, aldrig rökt eller snusat. I flera, flera år har jag verkligen skämts för det här och känt hur alla har nervärderat mig för att jag "inte är cool". Men nu börjar jag äntligen känna mig okej med det. Jag vågar gå till videobutiken på en fredagskväll själv utan att må så dåligt över det att jag helst vill försvinna genom marken. Självklart känner jag mig fortfarande ensam som inte beter mig som en tonåring "ska" bete sig, men jag har insett att jag är jag och jag tycker faktiskt om hur jag är. Att jag är en okej person ändå. Och det är jag väldigt stolt och glad över! Det har varit så otroligt jobbigt att ha skämts för den jag är och det har orsakat så mycket smärta. Onödig smärta. :)

2013-03-30 @ 14:14:41
Postat av: Becka [fotoblogg]

Nämen åh så fina.

2013-03-30 @ 14:24:37
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: fia-lotta

Jag är stolt över att jag för ett år sedan gick med korsett i hela två år eftersom min rygg var sne. Det var väldigt tufft i början och jag hade ont. Jag hade på mig den 23 timmar varje dag, jag sov med och fick bara ta av mig den en timme då jag skulle träna ryggen och duscha. Sen fick jag ju såklart ta av den på idrottslektionerna i skolan och när jag tränade på fritiden. Men på sommaren då första året jag hade den kunde jag inte göra lika mycket med mina vänner, jag kunde inte bada och sola när jag ville och det blev himla varmt med den tjocka "hårdplasten" runt magen och ryggen. Sen var det inte alltid lätt att välja kläder, eftersom den slutade under brösten och gick ner en bit på rumpan och det blev skarpa kanter när man hade lite mer åtsittande kläder. Men jag har fått tagit av mig den nu och jag är stolt över mig själv som orkade och kämpade mig igenom de två åren!! :)

2013-03-30 @ 14:25:37
Postat av: Isabelle

Jag är stolt över att jag har blivit mycket mer självsäker. Hela mitt liv har jag varit ganska blyg och osäker på mig själv, och på hösten i åttan så fick jag plötsligt problem med att äta. Vilket kom som en chock, eftersom jag älskar mat, och jag kunde inte förstå vad som hände med mig. Efter ca ett halvt års oförklarliga matproblem och många tårar, tog mamma med mig till två snälla kvinnor på bup, efter det samtalet bara vände det. Allt blev bättre. Och efter den tiden har jag bara blivit mer och mer självsäker för varje dag som går. Och det gör mig så stolt. Jag känner mig säker på mig själv, jag vet vad som är bra och dåligt för mig och jag gör det som känns bra. Och det känns så himla fint!

2013-03-30 @ 14:51:16
Postat av: Emma

Jag har gjort något som jag tidigare aldrig trott att jag skulle våga. Efter flera veckor av pirr i magen varje gång jag såg Honom gå förbi i korridoren tog jag mod till mig och frågade om han ville fika med mig. Då jag alltid varit ganska blyg och kännt mig osäker när jag träffat personer jag inte riktigt känner var detta ett väldigt stort steg för mig. När jag klev av bussen den där kalla novemberkvällen dunkade mitt hjärta hårt i bröstet och jag var så nervös att benen knappt kunde bära mig. Men jag vågade och vi hade riktigt trevligt tillsammans, han och jag, och för det är jag så himla stolt över mig själv. Att jag faktiskt vågade fråga den gången gör att jag har blivit så mycket säkrare på mig själv, det känns roligt att möta nya människor och det är så skönt att slippa den där nervositeten över att inte veta vad jag ska säga längre.

2013-03-30 @ 15:05:54
URL: http://ouryoungdays.blogg.se
Postat av: Sandra Leone

Jag är stolt över att jag har hittat den jag vill vara. Jag har gått fel ofta och hamnat vilse och även om jag helst vill ge upp vissa dagar så påminner jag mig själv om att jag är någon att vara stolt över.

2013-03-30 @ 15:13:04
Postat av: Sandra

Jag är stolt över att jag anmälde min dåvarande kille till polisen som hade gjort ett stort inbrott i flera villor och kom hem med stöldgodset hem till mig. Jag fick gå igenom en rad jobbiga förhör och vara huvudvittne under rättegången och självklart så dömdes han. Jag mådde så dåligt under den tiden att jag gick in i väggen men nu ett år senare så mår jag mycket bättre och kämpar med att få min vardag att fungera trots hotelser nu när han kommit ut! Så jag är stolt över att jag lyckats klara mig igenom en sådan sak! :)

2013-03-30 @ 15:13:07
Postat av: inger

det som jeg er aller mest stolt over er å ha kommet over spiseforstyrrelsen. Jeg var ikke noe alvorlig tilfelle, jeg vet at mange med spiseforstyrrelser har det såå mye verre enn meg, men likevel så hadde jeg det vondt og det var for mange tanker om kropp, mat og trening i hodet mitt. jeg er såå stolt og glad for at jeg har klart å snu det og at jeg nå ikke tenker noe særlig over hva jeg spiser, samtidig som jeg som oftest er fornøyd med kroppen og utseende mitt :) livet mitt har helt klart blitt mye bedre nå.

2013-03-30 @ 15:25:20
Postat av: Inez

Jag är stolt över att jag är bra på att stå för den jag är, även om alla andra är på ett visst sätt är jag bra på att inte påverkas för mycket av dem & anpassa mig.
Det får mig att känna mig stark & ger mig bättre självförtroende.

2013-03-30 @ 15:33:02
Postat av: My

Jag är stolt över hela mig faktiskt.

Stolt över att vara mig själv, över att vara singel och över att vara ensam. Jag är så himla stolt över att jag klarar av livet galant och över att jag helt enkelt bara är den jag är.

Jag äger ju faktiskt, nu när jag verkligen tänker efter - och den tanken blev jag extra stolt över.

2013-03-30 @ 15:37:35
URL: http://www.mwhys.blogg.se
Postat av: alice

Jag är stolt över att jag tillslut vågade berätta för mamma, och för några andra, om det som plågat mig i månader. Om tankarna på mat och träning, och om tankarna på utseende och vikt, som då gick runt i mitt huvud.

För om jag inte hade gjort det, vem vet då vad som skulle hänt med mig?

2013-03-30 @ 15:54:58
Postat av: Gabriella

Jag är stolt över att jag har lyckats bygga upp en sådan himla stabil och trygg relation till mina småsyskon som 1, 3 och 5 år gamla. Att jag kan ta hand om dom på egen hand, att jag hittar på roliga saker med dom och ger dem min tid. Och att dom mår bra av att vara med mig och att jag mår bra av att vara med dom!

2013-03-30 @ 16:07:09
URL: http://morningmoments.se
Postat av: Alexandra

Jag gillar att jag har börjat göra sånt som gör mig lycklig. Som att skratta åt fåniga grejer som aldrig varit riktigt jag eller att fika kaffe latte flera gånger i veckan utan ångest igen, till exempel.
Kram

2013-03-30 @ 16:07:15
Postat av: Linnea

För någon vecka sen fick jag äntligen mig själv att ringa till det där caféet jag vill sommarjobba på. Har skjutit upp det hur länge som helst för att jag tycker att det är läskigt, men äntligen är det avklarat! Nu behöver jag aldrig ringa ett sådant samtal igen för första gången, för det har jag redan gjort! Och nu är jag lite modigare. Det är jag stolt över.

2013-03-30 @ 16:30:16
URL: http://hsls.blogg.se
Postat av: Tea

Så fina! Hur gör du bilderna? Jag menar man ser ju att de inte att färglagda för hand, hur gör du så?

2013-03-30 @ 16:33:26
Postat av: Mika

Jag är stolt över att jag för ungefär två år sedan vågade släppa att falla för grupptryck. Jag insåg att alla får vara som dom är, och äta så mycket som dom vill utan att någon annan ska tycka att man är konstig. Nu äter jag så mycket som jag vill, tills att jag blir mätt. Därför är jag stolt.
Kram!!!

2013-03-30 @ 16:34:29
Postat av: Daria

Jag är stolt över hur jag förbättrats i mitt skrivande. Jag vågar aldrig visa det jag skriver för någon, men jag känner mig stolt, nöjd och även ofta positivt överraskad när jag läser igenom texter som jag skrivit. Och det känns väldigt fint att jag faktiskt vågar tycka om dem.

2013-03-30 @ 16:44:38
URL: http://rainydays.devote.se
Postat av: Johanna

Jag är stolt över att jag har lyckats vara mer okritisk mot mig själv på mitt nya jobb. I början var jag sträng mot mig själv och det blev så jobbigt, men så fick jag tips av en kompis att om jag bara är mig själv så kommer det gå bra. Och det får mig att känna mindre press, så himla skönt! Tack för en bra blogg, kram :D

2013-03-30 @ 17:06:07
Postat av: Emelie

Jag är stolt över att jag insett att man inte behöver se ut eller vara som alla andra. Tidigare har jag alltid försökt följa med strömmen men det har inte gjort mig lyckligare, så istället för att vara en "död fisk" tänker jag nu börja leva igen! Tycker väldigt mycket om din blogg, du är oerhört inspirerande! :D

2013-03-30 @ 18:37:55
Postat av: Emma

Jag är stolt över att trots skolan har kännts så otroligt jobbig nu på slutet med massa uppgifter och nationella prov, jobbiga lärare osv så har jag fortfarande hållt humöret uppe och ändå varit glad och delvis positiv. Och det som jag är mest stolt över är att jag har börjat inse att något lite sämre betyg på en uppsats gör inget, går det dåligt nån gång så är det okej. Det är okej att ibland lägga undan läxorna och göra något som jag tycker om och något jag blir glad av.

2013-03-30 @ 18:46:09
Postat av: Cissi Par

Jag är stolt över att jag, efter hela sexton och ett halvt år (dvs hela mitt liv), tillslut vågat sätta ner foten och stå upp för mig själv. Vågat säga emot någon som tidigare haft makt över mig och som jag på grund av rädsla ständigt anpassat mig efter. Jag är stolt över att jag nu kan tänka, att jag ska minsann inte ta nån skit!

2013-03-30 @ 19:09:14
URL: http://cissipar.blogg.se
Postat av: Sofia

Jag är stolt över att ha så fin familj, men mest för att jag på egen hand rest mig från anorexi, depression och självmordstankar. Jag är stolt att jag kan njuta av livet idag trots att det är en del småsteg kvar!

2013-03-30 @ 19:26:45
URL: http://tsvphoto.blogspot.se
Postat av: Gabriella

Jag är stolt över att jag vågade söka hjälp för mina ätstörningar och för hur långt jag har kommit i mitt tillfrisknande, för att jag vågar försöka va lycklig igen :)

2013-03-30 @ 19:33:03
URL: http://gubbsi.blogg.se
Postat av: Rebecka

Jag är stolt över att jag vågade sjunga solo på vårkonserten i nian, något jag aldrig hade vågat drömma om innan. Efteråt var jag så himla glad och stolt över mig själv! Superfina skal Hannah!

2013-03-30 @ 19:47:18
URL: http://rebeckaelisabet.blogg.se
Postat av: elin

Jag är stolt över den sommaren då jag jobbade med barn som hade svårt i livet på ett eller annat och en dag vart en pojke väldigt väldigt arg och ledsen och ingen av de vuxna (förstår du?! ingen vuxen!!!) ville ta tag och hjälpa honom, så jag satt bredvid honom när han grät höll i honom när han sparkade på postlådor och blev så fruktansvärt ledsen och besviken över att världen gjort så mot en liten pojke. men lyckan som jag fick se i hans ögon när vi gick ner på stranden, och han fick se sina kompisar och frågade mig "får jag leka med dem?" kommer aldrig försvinna från mig. det är något som jag är så fruktansvärt stolt över att jag gjorde, och över honom med för den delen.

det är massvis av fina historier ovan och även om jag inte vinner är det alltid fint att få dela med sig, speciellt när man är så stolt så man nästan spricker. all kärlek till dig!!

2013-03-30 @ 19:59:55
URL: http://ohlady.blo.gg
Postat av: nathalie.

jag är olidligt stolt över att jag ständigt väljer en säregen rutt.

2013-03-30 @ 20:00:40
URL: http://conscious.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag är stolt över att jag har börjat leva. Vissa kanske kallar det rymma, men jag kallar det leva, eller upptäcka. Jag vågar betydligt mer och är inte rädd för att tappa bort mig, utan försöker göra det mest av saken och leva till det yttersta genom slumpartade upptäcktsfärder och annat hittepå.
Kram.

2013-03-30 @ 20:26:19
URL: http://matildaidaeandersson.blogg.se
Postat av: Ella

Länge har jag försökt vara perfekt hela tiden, jag struntade att ha på mig vissa kläder för jag inte trodde de dög fast jag ville. Kunde inte ens vara mig själv med mina vänner. Ville att alla skulle gilla mig. Men en dag sa jag bara till mig själv att jag ska vara jag. Jag är så mycket lyckligare nu och jag är så stolt över mig själv att jag struntade i vad de andra tyckte, de får gilla mig för den jag är. Mina vänner gillar mig fortfarnade och folk tycker jag är fin och jag får ibland massa fina komplimanger. Allt är så mycket bättre nu när jag vågade. Jag är så stolt över mig själv!

2013-03-30 @ 20:34:58
URL: http://vardagsvisioner.blogg.se
Postat av: Tintin

Jag är stolt över att vara självständig. Att jag vågar säga ifrån och att jag inte behöver göra som alla andra. Utan att jag kan vara mig själv och ingen annan.

2013-03-30 @ 21:12:23
URL: http://tintin.webblogg.se
Postat av: matildus

Jag är stolt över att våga stå upp för mig själv. För att jag vågar vara trygg, tråkig, vild och lycklig utan att låtsas. Jag vågar sätta ner foten, känna efter, kasta mig ut och säga ifrån. För livet behöver ju inte vara allt eller inget. Livet är ju så mycket mer där emellan och det är jag värd att få uppleva.

2013-03-30 @ 21:21:57
URL: http://lillhurricane.blogspot.com
Postat av: Christina

Häromdagen var jag på en föreläsning, och innan hade jag lite ångest över om föreläsaren skulle hitta på någon aktivitet så att jag var tvungen prata inför hela gruppen, då det är det värsta jag vet. Under föreläsningen ber han såklart om två frivilliga att komma upp framför alla och göra ett experiment, när ingen anmäler sig frivillig börjar han kolla runt och fastnar för min tröja med fransk text på och frågar om han kan få min hjälp. Istället för att skaka på huvudet som jag brukar så säger jag ja. Jag förstod nog inte riktigt själv hur det gick till. Så jag går upp och ska göra en övning i kroppsspråk och kommunikation och efteråt så kände jag att det inte var så farligt som jag föreställt mig, så länge jag inte tittade för mycket på publiken. För mig är det ett jättestort framsteg och i framtiden jag kanske vågar mer!

2013-03-30 @ 21:23:31
URL: http://hereisgone.blogg.se
Postat av: Evelina börjesson

jag är stolt över att jag fortsätter att kämpa med det som är svårt för mig, även ifall jag ofta tänker att det är så jobbigt. jag är stolt över min mamma och min fina vän, att de finns här för mig och jag för dem.

2013-03-30 @ 21:24:59
URL: http://hundrakopparte.blogg.se
Postat av: maya

Jag är stolt. Över allt och över inget. Jag är stolt över att jag är jag och jag är stolt över att jag vågar.
Det finns så mycket man kan säga och så lite. Jag vill bara att du ska veta att jag är stolt.
Över hela mig.
Och över inget av mig.
Jag är stolt över att jag aldrig kommer sluta drömma.
[email protected]

2013-03-30 @ 21:39:40
Postat av: Denise

Jag är stolt över att jag skapade Facebookgruppen "Always Choose Life" där alla med ätstörning, depression och/eller självskadebeteende kan stötta och peppa varandra. När jag var liten sa jag alltid att jag vill hjälpa andra när jag blir stor och att skapa den Facebookgruppen var faktiskt ett steg i rätt riktning. Varje gång jag går in där och läser om ett framsteg någon gjort så blir jag alldeles varm och lycklig i hela kroppen. Det går inte att beskriva. Att hjälpa andra motiverar mig så sjukt mycket så efter att jag skapade gruppen har jag fått så mycket styrka till att själv kämpa mot ätstörningen, depressionen och mitt självskadebeteende. En Facebookgrupp kanske inte kan göra underverk, men jag har fått så många meddelanden från personer som säger att det har fått dom att välja livet istället för sjukdomen och för mig är det värt så obeskrivligt mycket. Citatet Always Choose Life kommer från min tatuering som finns på min handled och när jag skulle välja namn på gruppen var det ett självklart val, jag tänker välja livet och det hoppas jag att alla i gruppen också tänker göra<3

2013-03-30 @ 22:14:56
Postat av: Johanna

Jag är stolt över att jag kämpar varje dag mot hjärndemonerna. <3

2013-03-30 @ 23:30:23
URL: http://treeoflife.devote.se
Postat av: ellen.

jag är stolt över att jag vågar vara jag. att våga stick ut lite och inte bara var en i mängden. att våga säga vad jag tycker och tänker och att våga kliva ur den där "safezonen". och framför allt att inte längre bry mig om vad andra tycker och tänker om mig utan att veta att det viktigaste är att jag trivs med mig själv. och veta att jag är bra precis som jag är!

2013-03-31 @ 00:41:56
URL: http://elleningridlisa.blogg.se
Postat av: kajsa.

jag är stolt över att jag inte skäms över att vara jag. jag är stolt över att jag är stolt att vara jag.

2013-03-31 @ 23:18:20
URL: http://bouches.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0