mina älskade kärleksbrev från er.

del två.
 
(1) Tumblr
 
♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  

jag har inte upplevt min första kärlek än. jag har aldrig haft en pojkvän och jag är inte alls rädd över att säga detta. jag vet att det kommer en dag, att jag också ska få uppleva det. men jag vet i alla fall hur det är att vara älskad av andra än bara en väldigt fin kille. när mamma fnissar lite hysteriskt åt något roligt som jag sagt och sedan tittar mig i ögonen och säger "åh vad jag älskar dig". när jag kommer hem från en lång dag i skolan och det första jag möter är två hundhögon och en blöt tunga på kinden. när mormor tar mig i handen och viskar "du är så bra". eller när jag äntligen får träffa och krama på min syster efter månader ifrån varandra. det är det bästa för mig.
 
att jag såg i hans ögon från första stund att han verkligen vill ha mig, just mig. egentligen vet jag inte vad han ser, bara att han med den blicken gör det klart att jag är hans och han är min och ingenting annat spelar längre någon roll - om det någonsin har gjort det. allt är så mycket klarare nu och mellan oss finns ingenting annat än bultande hjärtslag.
 
trots allt som händer i våra liv så finns jag och mina vänner alltid där för varandra. verkligen alltid. vad som än händer. det finns inga i hela världen som jag älskar så starkt.
 
att tycka om någon så mycket att 700 kilometer och långa långa veckor av saknad liksom blir värda. att sedan kunna kramas för första gången på länge och känna hur allting bara känns bra och allt som är dåligt försvinner och ingenting annat spelar någon roll, det är det bästa med kärleken.
 
jag tror det viktigaste är att känna på kärleken, fast du då vet att sorgen över att förlora vil vara ännu större. för styrkan i kärleken mäts inte i hur länge den har eksisterat, men om den har varit där, och om du har känt den, om det är år eller bara några minuter, för allt tar slut.
 
det finns så mycket fint att berätta om mig och min kärlek. vi har varit tillsammans i tre och ett halvt år. och det är fint att det fortfarande känns som igår vi kysstes för första gången, samtidigt som det känns som att vi varit varandras i en underbar evighet. att det känns som att vi fortfarande lär känna varandra samtidigt som det känns som att vi vet allt om varandra. men finast av allt är att jag ser universum i hans ögon och att stjärnfall faller i min mage när han ler, att han älskar mig som jag älskar honom.
 
han ligger med sitt huvud mot min bröstkorg. spelar någon rytm, som han, som den trummis han är, alltid gör.
- vet du vad jag spelar? 
- näe. eller, jag hör ju slagen och rytmen men vad det är vet jag väl inte.
- det är ditt hjärta. dina hjärtslag. 
 
när hon ser på mig från andra sidan rummet, och mimar att jag är den finaste flickan här. 
 
när han som är det bästa med ditt liv, vet att du skrattar så mycket åt new girl, att han viterar dina favoritavsnitt då du är ledsen. trots att han själv aldrig sett på det.
 
när han vågar visa känslor och skriver fina saker som det här "jag bara stod där, med mina absolut bästa kompisar och de vet säkert inte ens om att de är det. och sen vara med den finaste människan jag vet på samma gång".
 
det är så sjukt att han kan få mig att le när allt känns förstört,långt borta och krossat. vi låg i en säng för tre veckor sedan och grät,båda två. han hade förklarat att han ville ha en paus för att tänka och känna efter. jag bara kastade ut meningar om hur mycket han betyder för mig och om hur rädd jag var att det aldrig skulle bli vi igen. han avbryter mig och säger "saga,d u är en underbar person" jag bara log och blev alldeles varm inombords. jag vet inte, men jag tror fan att det är kärlek i renaste grad.
 
att det var mig han kysste.
 
när min hemlängtan var som värst kom han in i mitt liv, strök mig över ryggen och kysste mig på axlarna. han log åt mig när jag inte klarade av de blodiga scenerna i filmen vi såg och jag gömde mitt ansikte i hans hals. 
idag åkte han härifrån och lämnade mig här. jag vet inte hur jag ska klara mig nu, för jag får aldrig se honom igen.
 
skolans snyggaste kille kysste mig på dansgolvet och bad mig att inte bli kär i honom, det var tydligen inte bra och han kunde inte bli kär i någon, sa han. idag tänker jag att det var himla bra, sju månader senare är jag den första han är kär i och jag svimmar snart av hur kär jag är i honom.
 
att känna sig omtyckt, känna sig vacker. att en annan person ser det bra i dig som kanske inte du ser eller tycker, det är något av det bästa. alla tvivel på att man inte är tillräckligt bra, dem försvinner långsamt.
 
det är morgon och hon har bott här i en natt. jag närmar mig henne försiktigt för att sedan lyfta upp henne i min famn. hon är så liten, så skör. hennes päls är len och luktar värme. jag lägger mig i sängen och låter henne utforska, lära känna och sprätta lite i täcket. helt plötsligt känner jag hennes nos intill min stortå, i samma ögonblick vänder hon på klacken och skuttar iväg i all hast. och jag skrattar.
 
hälsade på min finaste person för några dagar sedan. åkte 35 mil för att äntligen få träffa honom efter 5 veckor ifrån varandra. man fattar inte hur mycket man egentligen kan sakna en människa, men det var en sån otroligt fin känsla när våra läppar äntligen fick mötas igen. vet faktiskt inte vad jag skulle göra utan honom, och att veta att han kommer bo där i 1-2 år till gör så ont i hela mig. men vad ska man göra?

♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  

 

ph: weheartit.com


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar de här listorna! Så härligt att läsa.

2013-10-30 @ 20:50:29
URL: http://nattdrom.blogg.se
Postat av: petronella

åh så fint, kärlek i all form är underbart!

2013-10-30 @ 21:32:29
URL: http://hejpetronella.blogg.se
Postat av: Emma

Åh detta är så fint! Älskar dessa kärlekslistor!

2013-10-30 @ 21:37:09
URL: http://emmanilsson.blogspot.se
Postat av: evelina

det här är det finaste jag läst på länge! jag tänker spara dem, ta fram dem när hjärtat är skört och se att kärleken finns där. och den finns för mig också!

2013-10-30 @ 23:08:48
URL: http://cupcakesforbreakfast.blo.gg
Postat av: evelina

det här är det finaste jag läst på länge! jag tänker spara dem, ta fram dem när hjärtat är skört och se att kärleken finns där. och den finns för mig också!

2013-10-30 @ 23:08:49
URL: http://cupcakesforbreakfast.blo.gg
Postat av: Jenny Hermansson

du gör så fina saker Hannah <3

2013-10-30 @ 23:45:35
URL: http://jennyhermansson.se
Postat av: Ella

Åh så fint!

2013-10-31 @ 08:38:29
URL: http://vardagsvisioner.blogg.se
Postat av: Sofia

Så himla vackert!

2013-10-31 @ 09:33:20
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Elin

Helt underbart fint!

2013-10-31 @ 13:49:27
URL: http://ljuslinjen.blogg.se
Postat av: rebeccajohnnysdotter

alltså hannah, du är så himla bra på detta och känslan som du förmedlar är så himla stark. sluta aldrig med att skriva!!

Postat av: Becka [fotoblogg]

<3<3<3

2013-10-31 @ 22:39:07
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: O

Vi hånglade konstant i tre timmar och jag har aldrig känt såhär för någon tidigare

2013-11-02 @ 15:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0