om en önskelista.

lördag. och äntligen är veckans alla jobb-dagar slut för min del! nu vankas det systermys, sovmorgon, promenader i höstluft och
så morgondagns peppiga biobesök som jag längtar efter så ofantligt länge! åh. men mer om det senare, för nu tänkte jag dela med mig utav en annan sorts längtan. nämnligen den till min nittonårsdag!! bara fjorton dagar kvar. pirrigt!!

passande nog kommer därför en önkselista!! till vänner, familj, och mig själv. för om jag kallar hannah min bästa vän så varför ska inte jag köpa en present till henne? nummer åtta på listan är böcker. gröna kokböcker från bästa matbloggen, favoriten elsa billgrens vintage och bra-att-ha-boken what did i buy today från urban outfitters.

på toppen av önskellistan är en vit stringhylla, lik den på fotografiet ovan som jag måste säga är taget hemma hos up the wooden hills av sofia byström. vita hyllor och vita galler, perfekt för hela min samling porslin! en annan sak jag så väldans gärna vill äga
är en mängd nya påslakan, som de från åhlens på vykort två. blomstrande och mjuka.


men vad jag vill ha allra mest är en ny väska, och det helst en hög rottingväska i svart. åh. men en kånken eller en satchel i någon höstvänlig färg vore också kalas!! tre andra önskningar är en ny värmande halsduk från monki, en ny frukostbricka, kanske med elefantmotiv från svenskt tenn? samt en tekanna från mumin och deras nya serie som kallas flytten. så fin!
 
sist men inte minst önskar jag mig några nya vinylskivor. bon iver - for emma, forever ago. mumford and sons - babel samt she
& him - a verry she and him christmas är drömmarna. den första är kanske mitt absoluta favoritalbum någonsin, den andra är en sann höstkärlek och den tredje är min första pepp inför julen. (en längtan om saffran och snöfall.) ha det fint! puss


Kommentarer
Postat av: Sofia

Så himlans mysig önskelista.

2013-09-14 @ 21:37:46
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Josefin

Tips är att om du älskar Bon Iver lika mycket som jag så borde du köpa vinyl-singeln Beth/rest. Bästa knastret blandat med pianot är så JÄKLA BRA. Kan lyssna på den om och om igen

2013-09-14 @ 22:32:10
URL: http://luftenboriminasteg.blogg.se
Postat av: Jenny Hermansson

gud vad fin tekannan var!!

2013-09-14 @ 22:34:15
URL: http://jennyhermansson.se
Postat av: Daniella 🌙

Åhhhhh tekannan ♥

2013-09-15 @ 00:13:00
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Julia

Åh allt är bara så fint!!!

2013-09-15 @ 08:41:31
URL: http://helavagentillbaka.blogg.se
Postat av: Evelina

åh. snälla berätta mer om 'what did you buy today'.

2013-09-15 @ 14:55:07
URL: http://cupcakesforbreakfast.blo.gg/
Postat av: Hanna

Hej ville bara säga att nu kan man starta egen insamling till olika välgörenhetsföreningar . Perfekt till födelsedagen eller julafton då
man ofta får saker som inte alltid används . Då kan pengarna gå till något mycket mer betydelsefullt istället. PS. nu säger jag ju inte att du sk göra det istället för din fina önskelista ! men det är ett tips som jag hoppas att ni som läser tar till er :) kram

2013-09-16 @ 21:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0