om en himla massa sjukligheter.

måndag.  och så är det dags igen! för måndagstraditionen! summeringen utav min vecka genom instagram, där jag som alltid finnes som @_hannahellen. förra veckan hade jag varken tillräckligt många vykort eller tillräckligt mycket energi för att följa traditionen men i dag, i dag har jag inte mindre än tjugofyra vykort!! en himla massa sjukligheter alltså.


nummer ett. allra käraste syster under en kvällspromenad. hon är så himla härlig. rolig och tuff, säger i från, struntar blankt i ideal och håller mig ovan ytan. mitt lilla ankare, som jag kommer sakna dig. nummer två. en plaza och frukost.
 

nummer ett. favoritfrukost igen! den som består utav keso blandat med allt som är kalasgott så som torkad frukt, nötter, kokos och jordgubbar samt knäcke, nektarin och en kopp te. nummer två. mitt rum, eller rättare sagt: det som var mitt rum.


nummer ett. min första sjuklingsdag. jag fick så oändligt ont i ryggen och bröstet att vi, tillslut fick åka till kvällsmottagningen för att undersöka saken. det var turligt nog ingen fara och med ett nytt magasin och choklad kändes allt mycket bättre. nummer två. ett leende jag fångade ett par dagar innan. mitt! sådär vill jag alltid se ut från nu!!

nummer ett. en knyttig mellis för en knyttig varelse. froosh!! så himal gott. nummer två. mitt rum igen, fast nu är det inte mitt rum längre! i går tog nämlgen familjen slutligen tag i det stora stora projektet och flyttade över allt som är mitt till jennys rum och allt som är jennys till mitt. och det blev k-a-l-a-s-b-r-a! 

nummer ett. tända ljus i mitt gamla rum. anledningen till att vi bytt är att jag inte längre behöver ett så stort rum som jag hade eftersom jag flyttar till skövde på söndag! åh, så pirrigt det känns! nummer två. rawbollar! kakao, dadlar, gojibär, vaniljpulver och pumpafrön och mandlar. så rullade jag dem i kokos. mumma kardemumma!!


nummer ett och två. gröt med björnbär och banan, russin och nötter, kokos och kanel. himmelskt gott. till det dricker en liten sjukling som jag helst största koppen te och en liten proviva-shot. 
 

nummer ett. charlie. alltså åh, vad jag kommer sakna mina katter. det finns få saker helar mig så mycket som att få gräva ner ansiktet i en fluffig kattpäls. och när de spinner, och stryker sig mot benen, och hoppar upp i sängen när tårarna rinner. kärlek
i mängder. nummer två. morgonrufs. 
 
nummer ett plus nummer två visar ännu en gröt!! den här gången med äpple, kanel, russin och mandlar. typisk höstgröt skulle jag vilja säga. så drack jag te och läste några sidor ur hallonbäcken innan jag bytte till modern family. 


nummer ett. frusen i polotröja. nummer två. en åh-så-fin sensommar glimmande utanför mitt fönster. allt är fortfarande grönt men, visst är det något nytt i luften nu? något höstigt? krispigt? älskar det.
 

nummer ett visar den här frukosten och nummer två visar vart jag spenderat min senaste vecka. sängen. när jag tittar på bilden tänkar jag att jag skulle kunna sammanfatta veckan med följande tre ord: brödsmulor och kattgos och serie-maraton.
 

nummer ett. min absolut bästa tekopp under dagar som dessa. superstor och med plats för mängdvis med vatten, ingefära och honung. nummer två. solkyssar och det rufs som skapas när man haft hästsvans sju dagar i rad, minst. 
 
och sist, men absolut inte minst!! ovan syns pappas äppelpaj som han bakade med morfar när han och mormor kom på besök i fredags. himmelskt gott. när det gäller kombinationen äpple och kanel älskar jag nog allt. som paj, bullar, gröt och té. nummer två är det sista fotografiet från mitt gamla rum. nu sitter jag i mitt nya, kikar på serier och äter soppa. kryar. ta hand om dig, ge dig själv en klapp på axeln, unna dig njutning, unna dig leenden. och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Diman Dilir

mysiga bilder!

2014-08-25 @ 19:19:32
URL: http://nattstad.se/dimand
Postat av: Sofia

Åh så mycket fint!!

2014-08-25 @ 19:22:06
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Emma

Hej!
Jag är Emma (en finsk talig flicka) från Finland. Jag vilde bara säga att jag ÄLSKA din blog och tänker att din still är VÄLDIGT inspirerande. Jag ska börja läsa din blog så jag kan samtidigt träna min svenska (vi har ett stort prov nästa år...eeeek!) Jag hoppas at du kan förstå min svenska en lite... det kanske är inte så perfekt, haha! Ha en bra dag och mår god!
xx

2014-08-25 @ 20:24:31
URL: http://gemnem.blogspot.com
Postat av: farbror johan

Krya på dig världens modigaste Hannah! Kramar

2014-08-27 @ 22:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0