♥.

fredag. och jag måste erkänna att jag mår inte alls bra i dag. jag är ganska ledsen och det är ingenting jag delar för att jag vill ha någonting tillbaks.  jag vill bara att du, du som läser det här ska veta varför jag inte är sprudlande glad. och jag lovar, sanningen kommer snart. men för i dag, då tänker jag bara le åt fina minnen och drömmar om soligare dagar.



och här kommer en fredagslista:

vad är det bästa med i dag? naturgodis, att ha första lugna, lediga fredagen, inkluderat efterlängtad middag med mina föräldrar, att lyssna på senaste avsnittet av fredagspodden, och peppa mig på listor om våren.

vad lyssnar du på just nu? min vän lucas skickade mig en sådan ofantligt fin spellista här om dagen, acoustic. väldans fredagsmysig, värmande, fin och bra!! fylld med låtar som den här, den här och den här.

vad har du gjort i dag? lyssnade på alex och sigges podcast, kikade lite på pinterest och åt frukost i form av smörgås, rostad granola, jordgubbar och ett glas apelsin-och-mango-froosh innan jag cyklade hemifrån. och sedan dess har jag jobbat och träffat leende kunder som gjort mig glad, ätit crepe med fetaost, spenat, äpple, honung, valnötter till lunch vilket var mumma kardemumma och nu sitter jag bland tända ljus och undrar hur det jag ska göra för att lugna tankarna och i själen kunna slappna av, just i dag.

vem saknar du? morfar, och mormor. jag tänker på dem mest hela tiden, hur mycket jag vill åka till halmstad och hälsa på dem snart, vila i morfars trygga armar och äta hans underbart goda mat, sitta brevid mormor och bläddra i tidningar och dricka morgonkaffe i hop med spännande prat.

vilka är dina fyra favoritfilmer just nu? harry potter och halvblodsprinsen, frances ha, små vita lögner,  och tv-serien girls, det får räknas som en film också tycker jag!!
 
vilka bloggar tycker du bäst nuförtiden? wilderness, hjartesmil och elsa billgren, är mina mest peppande och inspirerande just nu. tips, tips!!
 
vilka är dina fem bästa ätbara ting just nu? havregrynsgröt, choklad, hommus och kombinationen rödbetor-chevre-valnötter. åh. en himla blandning men allt så sagolikt gott!!
 
vilka är dina fyra bästa helgbestyr? en styck söndagsbrunch, en styck spelkväll hos michaela, en styck fredagskväll med mamma och pappa och skavlan och lilla glaset vitt samt solskenspromenader på stan, det skulle göra varje helg lite extra världsbra!! och gärna lite dans om jag får välja en liten femte behöver-just-nu-sak. 

vilken låt gör dig som mest fredagspepp? allt med haim, särskilt if i could change your mind och don't save me.

vilka fyra ord beskriver som bäst ditt humör just nu? jag känner mig liksom lurad och ångestfylld men samtidigt så himla peppad på livet och framtiden och som fjärde ord är jag längtansfull, för jag vet att det kommer så oändligt bra saker snart. bara jag kan få magklumpen att försvinna.

vem ska du mysa med i kväll? molly, min kära katt som saknat och tjatat hela veckan efter klappar och gos som jag inte hunnit ge. men nu ska hon få vara i min famn hela kvällen!! fint. 

vilka är dina fyra största beroende just nu? jag är beroende av niveas bodylotion på burk, använder säkert slut på minst två i månaden, även fast jag inte är det minsta torr. jag är beroende av listor, på saker som jag läntar till, saker jag vill hitta på i vår, saker jag älskar och saker jag önskar. jag är beroende av musik, därav ständigt nya spellistor!! jag är beroende av tända ljus. det lyser upp både mörker på insidan som på utsidan. 

vad gör dig gladast i dag? att jag, trots allt är så galet kär i livet, att jag har supermånga skolor jag vill söka till i höst, att körkortet närmar sig och att mina helg kommer bli väldans välbehövlig och fin!! peppigt och pirrigt!!

vad skulle du vilja att den som läser det här svarar på? vackraste, finaste, underbaraste och så galet fantsastiska ni, hur skulle er dröm-lördag se ut? tänker att vi gör en lista i hop!! tusen kramar och ha det fint! puss

fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Maja

Åh fina Hannah, hoppas du mår bättre snart! Kram

2014-02-28 @ 19:37:37
URL: http://sammagator.blogspot.se
Postat av: e

niveas luktar såå gott :)

2014-02-28 @ 20:28:16
URL: http://beriz.blogg.se
Postat av: Beatrice

Hoppas du känner dig gladare snart, vad det än är som har hänt eller händer. Kramar!

2014-02-28 @ 20:35:46
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Sofia

hoppas verkligen att du mår bättre snart!!

2014-02-28 @ 23:59:41
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Anonym

Det är slut va?

2014-03-01 @ 10:43:49
Postat av: elise

en bra lördag i min värld innebär följande: få sova ut, äta långsam och färggrann frukost (gärna pannkaksfrukost), göra det fint och rent i hemmet (då blir jag lugn), laga en god middag och ligga i soffan med bra filmer som fångar min uppmärksamhet och som berör.

2014-03-01 @ 15:19:25
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Frida

En bra lördag? Hm...
Tycker vi börjar med en tidig frukost med gröt toppad med frysta bär och banan (ja det är min favorit också!). Sedan en långpromenad i vårsol, den där friska lyckliga sorten. Den som biter lite i kinderna men får lungorna att fyllas av glädje.
Sen en lunch på ett mysigt café med en fin vän. Helst en kryddig gryta med kikärter och curry.
Efter lunch inskaffar jag den där fina sommarklänningen, det rosa-röda läppglanset jag funderat på, och varför inte den lilla parfymen som doftar jordgubb och lite sötare än jag är van vid.
På kvällen lagar jag mat med flera vänner och vi spenderar natten med skratt, samtal, musik, mat, kärlek, lycka.

2014-03-01 @ 15:49:37
URL: http://fridaslilla.blogg.se
Postat av: Matilda

Även om detta kanske inte passar in bland alla inspirations-städnings-mys-lördagar så är detta min:
Vaknar i tid, lång frukost. Efter det träffar jag några kompisar på stan o vi tar en lunch o går i butiker o har urkul. På eftermiddagen drar jag till gymmet för ett bra träningspass. Då jag kommer hem äter vi en ordentlig familjemiddag och på kvällen blir det party för fullt med alla mina bästa vänner. Och natten avslutas hos killen som nu krossat mitt hörta, men vi kan låtsas som att han inte har det.

2014-03-01 @ 18:21:04
Postat av: Frida

Det är att han, min favoritperson, skulle komma ner till havet där jag bor och hälsa på mig. Vi skulle vara ensamma i huset med bara min katt. Han skulle komma tidigt så jag kunde få äta en extra frukost med honom tillsammans med levande ljus och filtar. Sen skulle vi gå ner till mitt rum, sätta igång en bra film och vila våra stackars själar eller så skulle vi, om det var strålande vårväder, fly till skogen och dricka kaffe, äta ekologiska veganska kakor, titta på fåglar och den vackra blåa himlen. Efter äventyret skulle vi komma hem och vila innan middagen skulle påbörjas. Då skulle det bli en stor gryta med hans soyafärssås tillsammans med spagetti. Sen blir det storstädning genom att diska och det skulle göras till musik som får våra höfter att börja röra sig åt alla olika håll. Hela dagen skulle slutas med att vi ligger under samma täcke i min dubbelsäng och pratar om viktiga saker så som känslor tankar mående. Sen skulle vi somna tätt intill varandra med ett jag älskar dig massor.

2014-03-02 @ 13:35:39
Postat av: evelina börjesson

vaknar tidigt, utvilad. Äter en riktig god frukost med familjen. Ser en film och klockan är inte ens tolv. Tar cykeln till en kompis och spenderar timmarna med prat, mys och kanske bullbak i köket. Spontan-sova-över, cyklar fort fort tillsammans hem till mig, packar väskan och åker över till henne igen. Pratar om drömmar halva natten och somnar inte fören söndagen är här.

2014-03-02 @ 18:04:54
URL: http://cupcakesforbreakfast.blogg.se
Postat av: Ellen Lindberg

Andas och kom tillbaka när du mår bättre. Det får en, såklart. Vi väntar.
<3

2014-03-07 @ 22:13:02
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0