som om det är mitt sista år vid livet.

måndag. och åh, i dag mår jag inte så värst bra. en smygande sjukdom irriterar mig så därför är det väldans bra att jag, som alltid om måndagarna har en taking-care-day i dag. dessutom är det dags för min mest intensiva plugga-körkorts-vecka att börja och jag tror sannerligen att plugga i sängen går minst lika bra som vid skrivbordet!! nu vankas en veckosummering:


i början utav veckan mötte jag saknade caroline, för första gången på galet länge för att ta igen allt som hänt sedan sist. en kopp te och praliner på ebbas skafferi är precis en sådan som mys-stund som måste skrivas ner i min frankie daily journal.
 

ett klädval från veckan!! bestående utav monki-tröja, kjol från urban outfitters och min nya blus från zara, som jag tänkte visa en närmare titt på alldeles snart. köpte den i paris, dessutom! så då måste den bara bli en favorit.
 

det blev visst en väldans massa lyx-fika den här veckan, men inte mig emot! världens bästa elsa hade jag inte träffat på en månad och åh vad vi hade att ta igen! allt från kärlekspirr till resor diskuterades i takt med att vi åt våra bästa bakverk på st jacobs. jag en kanelbulle och hon en semla. vykort två visar favoritkudden som nu pryder min säng.
 

vykort ett visar barndomsnostalgi i form av majas födelsedagskallender och vykort två visar den här frukosten. en favorit i repris.
 

så kom snöfallet som både gav mig lyckorus och en önskan om ett vitt vinterland samt så frusna armar och händer att jag bad min gitarrspelande pojkvän för att spela old pine med ben howard på min begravning. men jag överlevde, tack vare vackra hustak och ensam-lunch innan läkarbesök på ebbas skafferi. stammis är jag, minst sagt!!
 

den här veckan har jag bakat och lagat som aldrig förr. förutom den måltid jag bjöd familjen på i fredags har jag bakat två sorters bröd och gjort en rostad müsli. och för första gången på länge blev jag faktiskt supernöjd med alltihop!! 
 

min lördag spenderades hemma hos honom. blev bjuden på middag och mys framför p3 guldgala, och bästa håkan fick två priser, hurra, hurra!! i söndags hade jag en utav mina bästa stunder hittills i år. michaela bjöd på scones i sitt lilla kollektiv och i takt med att en älskvärd spellista snurrade i bakrunden pratade, pysslade och peppade vi innan jag motvilligt var tvungen att åka hem. detta var en kalasbra vecka som gör mig superredo för det här. tusen kramar och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: rebeccajohnnysdotter

alltså alla dina mysiga bestyr, åh!! kram

Postat av: jemima

kan inte du lägga upp recept på din granola/müsli? :)

2014-01-20 @ 11:53:26
Postat av: Olivia

Du har en så himla mysig blogg, är framförallt kär i dina fina klädkombos och frukostbilder!

2014-01-20 @ 11:58:06
URL: http://oliviara.webblogg.se
Postat av: e

så enkelt och vackert :)

2014-01-20 @ 14:19:19
URL: http://beriz.blogg.se
Postat av: Emma Broberg

älskar din instagram, verkligen underbar och du är verkligen en av de finaste jag sett! kram och ha en fin kväll. <3

2014-01-20 @ 17:37:36
URL: http://emmaex.blogg.se/
Postat av: Sofia

åh så fint gånger tusen!

2014-01-20 @ 17:59:29
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: julia

okej, har varit inne på din blogg i fem minuter och jag fullkomligt ÄLSKAR den! så mysig, love it. kram på dig!

2014-01-20 @ 19:13:27
URL: http://juliajosefinkraaij.blogg.se
Postat av: Anna

Du tar så herlige bilder, Hannah!
Jeg lurte på om du kunne lage et innlegg med dine favoritt- instagramkontoer:)
Håper du skjønner norsken!

2014-01-20 @ 20:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0