om familjekramar, vintageklänningar och midsommar.

måndag.  jag har ätit frukost framför skrattframkallande avsnitt av vänner med allra käraste syster och ligger nu i sängen. med tända ljus omkring mig, mjuka lakan, en grå himmel utanför fönsterkarmen och en podcast i öronen. mamma sa bestämt att jag skulle ha en taking-care-day, så nu har jag det. bästa mamma, vad skulle jag göra utan dig?


en annan jag inte skulle överleva utan är jenny. systra min som var ett fint sälskap på en ledig dag. vi åkte till lund och kikade i butiker, åt sallad i stadsparken och blev brända på näsan. vykort ett visar en väldans god frukost. 
 

på sängen ligger en ny klänning, köpt på second hand men från märket rabalder ursprungligen. jag tänkte visa en bättre bild på alldeles snart för åh, den är sannerligen en sommardröm!! på vykort två toppar jag gröten med hallon, kokos och banan.
 

sedan var det midsommar och jag klädde mig i ett annat second-hand fynd!! ljusrosa, nästan beige klänning som är både skön och festlig till tusen. passar dessutom superfint till röda läppar, röda naglar, rosiga kinder.


och i öronen bar jag nya elefanter från accessorize.
 

eftersom jag inte mår så bra just nu tog jag det så lugnt som jag bara kunde på midsommar. traditionsenlig sillunch i min by och sedan for jag i väg med tankarna till havet en stund.
 

på kvällen var jag på en jättefin grill-middag i hemmet ovan. blåvita dukar, sköra blommor, vimplar, vitt vin och skratt.
 
i helgen har jag mestadels jobbat, varit på trädgårdsfest och kikat på filmer från när jag var en liten dagdrömmare som pratade med nallar mer än människor och som klädde granen i mer glitter än något annat. jag har skrivit en lista på sånt som kan rädda en från mörker och ätit en frukost som den ovan. ta hand om er, tusen kramar och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: elise

åh, vänner! <3 typ bästa serien, gör mig så himla glad, tröttnar aldrig!
jag har föressten fixat ett konto på instagram under namnet @edawareness för att sprida kunskap om ätstörningar. följ gärna!

2014-06-23 @ 14:47:07
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Hanna Almgren

så fint, så fint.

2014-06-23 @ 15:44:36
URL: http://hannaalmgren.blogspot.se
Postat av: Sofia

åh så fint♥

2014-06-23 @ 18:22:43
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Li

"mamma sa bestämt att jag skulle ha en taking-care-day, så nu har jag det. bästa mamma, vad skulle jag göra utan dig?"

Ibland önskar jag också att jag hade en sådan mamma.. som tror på en och säger sådana saker när en behöver..
Men man väljer inte föräldrar och man kan helt enkelt inte välja allt i livet. Som tur är har jag en syster och bästa vän som kompenserar upp allt detta.
Jag är glad för din skull som verkar ha en sådan fantastisk familj runt om dig, som stöttar och ger trygghet. Ta vara på det.

Jag fullkomligt älskar att läsa dina texter Hannah! Det ger kraft och energi.
Du är stark! Jag tror på dig. Sköt om dig, varje dag!
Kram

2014-06-24 @ 11:33:58
Postat av: Emelie

Klänningen är fasligt tjusig, måste jag säga.

2014-06-24 @ 12:23:53
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: maja

jättefin klänning! personligen hittar jag saker som passar + är snygga + inte jättedyra alldeles för sällan

2014-06-30 @ 09:51:50
URL: http://bjorsne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0