bit för bit.

▼  ▼  ▼  ▼  ▼  ▼  ▼  ▼  ▼  

det är i mörkret jag blöder

det är i mörkret jag går sönder

slits

bit för bit

mellan viljor och måsten

mellan allt som jag har varit och den jag ska bli

mellan hjärtont och förvirring

mellan hopp och rädsla

för framtiden

jag älskar att tänka på den

men ska det verkligen gå så bra som jag jämt säger att det ska

ska det verkligen ordna sig till slut

ska verkligen allt bli bra

 

kommer jag lära mig äta och träna normalt och inte låta det gå åt fel håll

kommer jag kunna hålla hjärnspöken borta

kommer jag låta bli att alltid sträva mot perfektion

kommer jag sluta fälla tårar över det lilla och blunda för det stora

kommer jag finna någon riktig kärlek tillslut

 

jag sitter i köket med michaela, en så sagolikt bra vän

vi pratar om kärleken

vi båda suktar båda efter den

och jag har mött kärleken

men förlorat den alldeles för snabbt igen

eller rättare sagt har den tagits i från mig

 

ett ord ett ryck

slut och så var allt borta

slut och så gick jag hem igen

 

vi pratar om framtiden

och om hur kärleken kommer vara i den

michaela tror på den

magin

att kunna säga ärligt att det för alltid kommer vara vi

men jag

fastän mamma och pappa fortfarande verkar pirriga

och morfar plus mormor är det finaste som finns

så tror inte jag att det har med mig och göra

jag har förlorat hoppet

jag har funnit rädlsan

jag ser alldeles för skevt nu

jag måste lära mig hur

hur jag tar mig upp ur mörkret

som finns med mig även på dan

i bland lyser solen ner mot mig

och jag glömmer allt det onda

och fokuserar på det fina

 

men djupt där inne finns det kvar

 

rädslan om att vara alldeles för fel en dag

 

jag ringer psykologen

tänker att nej

jag måste få riktig hjälp nu

måste få prata ut

 

bokar tid fastän jag ångrar mig

dagarna tickar på

och jag ångrar mig när solen skiner

vill springa dit bums

när mörkret faller på

 

så ringer telefonen

mitt i den soligaste utav marsdagar

rösten säger att hon är sjuk

det blir inget besök den här veckan

 

och det gör ingetning då

för se så fint solen strålar

se så fin jag är i min klänning

och känn så stark jag är när jag springer min sista kilometer hem

hem tillsammans med solen

 

timmarna går

dagen tickar på

plötsligt är det kväll

mörkt ute

mörkt inne

 

spotify spelar våra låtar

jag väljer att inte pausa

lyssnar och känner hur luften går ur mig

problemet är inte saknad

problemet är inte du

problemet är jag

jag var inte älskad

jag vill ingen ha

jag är den som gjorde allt för att vara den perfekta

även då gör ingen så mycket fel som jag

 

tjugotvånollnoll

ligger i mörkret

vill mest somna och drömma

drömma om en annan dag

när jag har kärleken i min hand

ler åt allt som ordnat sig så bra

men så vaknar jag
morgonminuter

och solstrålar genom en spetsgardin

och tolv timmars möjligheter framför mina ögon

 

men inom mig finns ett mörker

jag har förlorat hoppet

jag har funnit rädlsan

jag ser alldeles för skevt nu

jag måste lära mig hur

hur jag tar mig upp ur mörkret

som finns med mig även på dan

 

i bland lyser solen ner mot mig

och jag glömmer allt det onda

och fokuserar på det fina

 

men djupt där inne finns det kvar

 

rädslan om att vara alldeles för fel en dag

 

det är i mörkret jag blöder

det är i mörkret jag går sönder

slits

bit för bit

▲  ▲  ▲  ▲  ▲  ▲  ▲  ▲  ▲  ▲

kvällsord. av mig. 


Kommentarer
Postat av: justine

Det var det finaste jag läst på länge länge länge.
Du är inte ensam, och oj så älskad oh inspirerande för många!

2014-03-10 @ 22:32:16
URL: http://justinehe.blogg.se
Postat av: ebba

du måste låta tiden gå. ett avslut är en sorg och den måste bearbetas, och bearbetning tar tid. var ledsen, och låt dig vara det. framtiden kommer sen, nya tider kommer sen - när du är redo. ta hand om dig nu och skynda inte på det. tänk som att du måste skriva klart ett kapitel innan du kan börja på ett nytt.
kram

2014-03-10 @ 22:49:43
Postat av: frida

oh så fint och bra

2014-03-10 @ 22:52:18
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Emelie

Det gör så ont. Att orden känns som att de är mina. Att jag kan relatera till varenda stavelse. Men det känns så skönt ändå. För då vet jag att jag inte är ensam. Då vet jag att jag faktiskt delar det mörka med någon som JAG tycker är sådär bra och fin och genuin som jag själv inte kan vara. Så sträck på dig min fina. För du kommer visst att bli älskad. Du är älskad. Du är nog. Du är bra.

2014-03-10 @ 22:59:14
Postat av: Hanna

åh vad jag känner igen mig mycket i det här, att glänsa i ljuset och vara som sorgsnast i mörkret när ingen ser.
Men det finaste och viktigaste är att du kämpar på, vilket det så väl märks att du gör. Det syns antagligen på riktigt, och det syns här på bloggen. Och det är fint och starkt att kunna kämpa på så väl man kan, när man egentligen bara känner hopplösheten. Du är stark, och du kommer klara det här.

Och när du minst anar det kommer ljuset och kärleken, och visar att allt var värt det.

2014-03-10 @ 23:04:20
URL: http://stjarnklarts.blogg.se
Postat av: fanny

så himla fint du skriver!

2014-03-10 @ 23:07:07
Postat av: anonym

känner verkligen igen mig i dina ord, så himla fint!

2014-03-11 @ 06:57:11
Postat av: Ullis

Kanske...bara kanske lägger du för mycket vikt på kärleken just nu Hanna? Du är inte ens 20 år fyllda och egentligen ska du ta vara på denna tid och lära känna dig själv.

2014-03-11 @ 07:15:24
Postat av: Erika

Känner mig helt och hållet samma. Verkligen. Så fint skrivet!

2014-03-11 @ 11:21:14
URL: http://precis.webblogg.se
Postat av: Sigrid

Det kändes nästan som att det var jag själv som skivit det. Det går rakt igenom.
Du är stark och du är älskad till stjärnorna och tillbaka av tusentals människor på denna jord! Kramar i mängder

2014-03-11 @ 11:58:11
Postat av: e

så fint :)

2014-03-11 @ 12:14:34
URL: http://beriz.blogg.se
Postat av: Sofia

så otroligt fint! du sätter ord på känslorna mina.

2014-03-11 @ 12:25:47
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Kristina

Så himla fint skrivet! Tack för att du delar med dig, och snälla, fortsätt fortsätt med ditt skrivande. Dina ord berör. Kram

2014-03-11 @ 17:13:36
Postat av: ellen.

så himla vackert men samtidigt känns det så sorgligt.

men "den som väntar på något gott väntar aldrig för länge." en dag kommer just Han komma in i ditt liv och stanna där. jag tror verkligen det! kram! ♥

2014-03-11 @ 17:51:10
URL: http://elleningridlisa.blogg.se
Postat av: Jennie

Styrkekramar! <3

2014-03-11 @ 18:33:35
URL: http://ineedyoutoneedmeback.devote.se
Postat av: Elsa Swärd Brattström

Nästa gång du förlorar hoppet så RING MIG, annars blir jag nästan arg på dig!!!!!! (du skriver jättefint hjärtat, och det får blöda och man får gå sönder, men då kan jag väl få agera plåster och tejp). Massa puss ses snart

2014-03-11 @ 19:33:50
URL: http://fredagsfilosofi.blogg.se
Postat av: Alva

fina du, jag känner igen mig så mycket. Kämpa på. Det gör jag. Vi kämpar tillsammans, okej? Boka ny tid hos psykologen, även fast det känns som ett steg bakåt när du känner dig stark. Kram

2014-03-11 @ 21:06:01
Postat av: emelie

du är stark hannah!

2014-03-11 @ 21:09:24
Postat av: P

Så himla ärligt och fint.

2014-03-11 @ 21:16:58
Postat av: Elly

Så fint skrivet, förstår dig verkligen.. Tänker ofta också på sånt som att inte duga åt någon, men tänk då att det här är ditt liv, gör vad du vill, hitta andra saker som gör dig glad och sen, när du som minst anar det så finns han helt plötsligt där. Jag har bestämt mig för att jag kanske inte är redo för kärleken än, att jag först måste hitta migsjälv och vad jag vill i livet, leva mitt eget liv innan jag bestämmer mig för att dela den med någon annan. Sträv inte efter att vara perfekt, för ingen är perfekt, och du duger som du är! Vi är ju fortfarande så unga, och vi har ett helt liv framför oss, nån gång kommer du hitta din riktiga kärlek, ha tålamod och glöm inte ha kul under tiden! Kram!

2014-03-11 @ 21:20:46
URL: http://ellyelske.blogspot.com
Postat av: Ebba

åh Hannah, vill skicka dig tusen systerliga styrkekramar!!

2014-03-11 @ 23:20:32
Postat av: Michaela

<3<3<3!

2014-03-11 @ 23:47:19
URL: http://cykelsyster.blogg.se
Postat av: Daria

Så fint att få se en annan sida av dig. Bra skrivet, och hög igenkänningsfaktor verkligen. Hoppas det ordnar sig för det. På något vis gör det ju alltid det till slut.

2014-03-12 @ 09:49:52
URL: http://dariaspitza.blogg.se
Postat av: Emma Broberg

så himla fint, tappar andan. <3

2014-03-12 @ 18:49:51
URL: http://emmaex.blogg.se/
Postat av: Josefine

och som en käftsmäll träffade de mig rakt in. orden som lika glasklart kan tas från min mun. fyfabian vilket hjärtskärande helvete vi lever i. men samtidigt en så brutalt vacker fantasi. amen

2014-03-13 @ 21:00:11
Postat av: Anne Berit

Du er så kjempe fin, og fantastisk til å skrive og sette ord på ting. JEg er også redd for fremtiden. Fremtiden og studiet jeg har drømt om i flere år, og redselen om at det kanskje ikke blir like bra som jeg vil. Det er å mange som flytter hjem igjen og angrer. Blir jeg en av de?

2014-03-14 @ 23:14:20
Postat av: elise

hej fina hannah. och andra.
har skrivit ett inlägg om myterna kring anorexi här. kanske något du/ni kan känna dig/er förstådda i? låt oss krossa myterna och öka förståelse. http://hej.blekk.se/2014/04/04/gastinlagg-10-myter-om-anorexi/#comments

2014-04-04 @ 18:24:48
URL: http://singmyspring.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0