❥ hädanefter ska jag vara bra för mig.

man kan känna så starkt för någon att man vägrar ge upp

man kan känna så starkt för någon att man vägrar sluta kämpa

för man tror att det en dag ska visa sig varit värt att kämpa för

 

November. | via Tumblr

 

det är som en kamp efter att känna ruset igen

det vi hade i början

då allt var så nytt och vågat och fint och magsikt

 

i ensamhet kämpade jag 

läste, lyssnade, funerade, undrade, förändrade

och när vi träffades visade jag dig

allt det där jag i ensamhet lärt mig

försökte ge dig allt du ville ha

försökte vara allt du ville att jag skulle va

 

och jag tänkte att det där som gör ont gör ingenting egentligen

för rusen och ljusglimtarna

då vi kändes så himla kära

då vi kändes så självklara

då du faktiskt sa något som värmde mig oändligt

var så vackra

för precis en vecka sedan tog det slut

i takt med att solen sken in genom ditt fönster

i takt med att jag knackade på din dörr

i takt med att du bad mig sätta mig ner i din soffa

i takt med att du sa att det inte längre skulle vara du och jag

 

i takt med det lät jag mig äntligen förstå

hur jag försvunnit i kampen om att det skulle bli vi två


och fastän tårar och saknader

fastän hat och ånger

 

vet vi båda nu

att det aldrig fanns ett jag och du

det fanns bara en som tog

och en som gav

 

och det är en lättnad som gör att vårt uppbrott

är något jag så enkelt klarar av

förut handlade låten om att jag skulle vara bra för dig

härdanefter, härdanefter

nu byter jag ut dig mot mig

härdanefter, härdanefter

det är slut och jag mår bra

jag lät det ta en vecka att berarbeta och förstå


men nu är en ny tid här

mars och vår och nya frön att så


ps. livet känns som något sagolikt fint

nu, när all tid bara är min.

                                                                                                                                         ph: weheartit.com


Kommentarer
Postat av: Alicia

Kram på dig fina, ta hand om dig <3

2014-03-02 @ 19:17:01
URL: http://flugsvampar.blogg.se
Postat av: Matilda

Började gråta när jag läste detta.. Styrkekramar! <3

2014-03-02 @ 19:22:48
Postat av: frida

puss du är bäst

2014-03-02 @ 19:51:42
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Jennie

<3

2014-03-02 @ 19:54:57
URL: http://ineedyoutoneedmeback.devote.se
Postat av: Elin

Fina fina Hannah! Känner inte dig men något jag är alldeles säker på är att det snart blir bättre! Ta hand om dig och ta den tid du behöver för att återhämta dig. Du verkar som en så härlig person ^^
Styrkekramar<3

2014-03-02 @ 20:03:08
URL: http://flickanmedkameran.tumblr.com
Postat av: Elin

Fina fina Hannah! Känner inte dig men något jag är alldeles säker på är att det snart blir bättre! Ta hand om dig och ta den tid du behöver för att återhämta dig. Du verkar som en så härlig person ^^
Styrkekramar<3

2014-03-02 @ 20:03:13
URL: http://flickanmedkameran.tumblr.com
Postat av: Clara

kramkramkram
ps så vackert skrivet. fick gåshud

2014-03-02 @ 20:12:30
Postat av: Sigrid

Finaste du, du är modig, klok, och stark.
Allting är nytt nu. Än ny början och våren blommar ut för fullt nu och du kan andas ut och ta hand om dig själv, stänga igen det som ligger bakom dig och pusta ut. Ta hand om dig och var försiktig med kraven. Kramar i mängder!

2014-03-02 @ 20:21:06
Postat av: Olga

fina du, allt blir bra. <3

2014-03-02 @ 20:39:52
URL: http://olgasaskia.tumblr.com
Postat av: Anonym

♡♡♡

2014-03-02 @ 20:59:00
Postat av: Gabriella

Åh fina Hannah! Du förtjänar någon som är alldeles fantastisk och som förstår och får dig att förstå att du är underbar! Styrkekramar till dig! <3

2014-03-02 @ 21:02:24
URL: http://gubbsi.blogg.se
Postat av: Anonym

Du skriver så fint! Jag är i precis samma situation och din text fick mig att känna mig bättre, tack! Ha det toppenbra!!

2014-03-02 @ 21:17:14
Postat av: Amanda

Så fint att man ändå kan ha sig själv som sin bästa vän! Du är så peppande för andra men jag tänker mig att du är som allra peppigast mot dig själv, för du verkar vara en fin vän med Dig. Sånt som du känner men inte riktigt kan dela med dig av på det där mest peppiga vis. När en dag är vacker eller när frukoststunden känns ovanligt magisk. Spar känslan för dig själv, du delar den med Dig, njut, och var din allra finaste vän som älskar all tid med Dig. Bara dig

2014-03-02 @ 21:55:34
Postat av: Maria

För inte alls länge sen (några veckor sen faktiskt) gjorde jag slut efter drygt ett år tillsammans. Jag känner igen mig så väl i precis det du skrivet och känns så skönt att veta att inte bara jag känt sådär eller att jag börjat resonera så nu. Åh allt kommer bli så bra, jag hoppas med varenda muskel och nerv i kroppen på det!
Massa värmande kramar

2014-03-02 @ 22:04:37
Postat av: Jenny Hermansson

åh fina fina Hannah! blir så himla berörd. massa massa kramar!

2014-03-03 @ 00:57:53
URL: http://jennyhermansson.se
Postat av: Anonym

Du skriver så vackert och det gläder mig att du har byggt upp dig själv så bra!

2014-03-03 @ 07:53:02
Postat av: Ellen Lindberg

Alltså <3!

2014-03-03 @ 14:32:04
URL: http://lindbergellen.se
Postat av: rebeccajohnnysdotter

hannah du är så himla bra, genuint fin och smart person!! puss

Postat av: lisa

styrkekramar till finaste du <3

2014-03-03 @ 19:25:38
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Julia

Hanna du verkar vara en då himla mysig och härlig person styrkekramar till dig!! <3

2014-03-03 @ 19:49:15
Postat av: Sofia

åh så fint skrivet trots innehållet! styrkekramar till dig♥

2014-03-05 @ 14:25:43
URL: http://skimmer.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0