▼ om den studentvänliga höstgröten.

söndag.  och efter en lång och dansant fredagskväll, som ett fint och festligt avslut på en intensiv introvecka på högskolan tog
jag i går tåget hem för en snabb visit i mitt kära lund. att komma hem igen efter en vecka - som känts som tre - var sannerligen en himla märklig känsla. allt var som förut, men kändes alldeles annorlunda. jag bor någon annan stans nu. 


och jag kan nästan inte säga vilket ställe jag trivs i bäst. vilket är väldans skönt eftersom veckan varit fylld med känslostormar
på grund av saknad till allt som är tryggt. mamma, pappa, min lilla by på landet och mina bästa caféer i staden. 


nåväl. mer om introveckan, de snurrande tankarna och saknaden en annan gång! nu är det morgon och dags för dagens absolut bästa måltid!! frukost! och vad är inte en bättre höst-frukost än gröt, gröt, gröt!!


fiberhavregryn kokad med en halv banan, kardemumma, vaniljpulver, pumpafrön samt torkade aprikoser. toppad med kokos, hasselnötter, russin, resten utav bananen, björnbär från trädgården, kanel och mandelmjölk. 


väldans gott!! särskilt tillsammans med en kopp grönt chai, från märket garant som är mitt absolut bästa och student-ekonomi
-vänligaste just nu samt en proviva-shot. mumma kardemumma!! om bara några timmar ska jag hoppa ombord tåget igen och plugga hela vägen till mitt andra hem. åh, vad märkligt det känns att bo på två ställen!! ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Åh, så fint att kunna åka emellan (även om det tar tid)! Dock har jag inte riktigt förstått grejen med gröt, och då menar jag alltså någonsin. Har testat några gånger även nu senare än när man var typ 6, men det går inte att få ner. Himla märkligt det där.

2014-09-07 @ 10:47:50
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Sandra Leone

Det är så himla smidigt att plugga under en tågresa. Det är verkligen effektivt utnyttjande av tiden.

2014-09-07 @ 12:08:52
URL: http://lingers.blogg.se
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Mumsigt :)

2014-09-07 @ 15:29:08
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: e

Vad fint :)

2014-09-07 @ 20:14:36
URL: http://beriz.blogg.se
Postat av: Liv

Åh är så pepp på att läsa om din studietid! Massa kramar

2014-09-08 @ 09:44:56
Postat av: rebeccajohnnysdotter

åh hannah, har inte haft tid att kika in hit lika ofta som jag brukar men det är alltid lika fint att komma tillbaka! hoppas att du mår bra, NJUT <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0