om meditation, lyckorus och söndagsbrus.

onsdag. och så är det plötsligt en ny vecka i min nya stad där jag lever livet som bäst och får lyckorus som mest!! det kan låta skrytsamt, minsann och kanske kan en tro att jag överdriver. men det är såhär det känns! precis såhär! och efter ett år som mitt, med innerliga sorgligheter och livets mörkaste dagar tycker jag sannerligen att lyckorus är vad jag förtjänar!


i dag tänkte jag låta mina vykort tala för sig själva och i stället berätta om veckans allra finaste och mest minnesvärda minuter. 

▼ om tisdagen var vi ett litet fint gäng som gick hem till en väns kollektiv för att laga indiskt och äppelpaj och prata viktigheter tills klockan slog midnatt. fjorton stycken filurer blev vi till slut. så magiskt fint en alldeles ovanlig vardagskväll.
 


▼ jag har varit på en ny spännande restaurang här i staden. tapas. så himla gott!! och så har jag, tack vare ett par fina vänner blivit alldeles nyfrälst i sagan om ringen och allt som hör därtill. om onsdagskvällen såg jag hobbit med en ny vän och den var himla fin. söt. det var minsann en bra kväll, det där. 
 
▼ att grilla med min fina klass plus programmets tvåor och treor var så himla härligt! och roligt! och åh, jag blir så tokigt inspirerad av att höra historier om tysthetsläger och meditations-upplevelser, varför en vill forska om hjärnan och varför en annan slutat med tv och stänger av mobilen om dagarna. åh!!
 
 
▼ så kan det bli fredag och så kan det vankas festlighet. men först en tur på stan för att finna någon fin utklädnad. och vad är inte peppigare då än att ta ett stopp på en härlig uteservering men min "sambos" klasskompisar? och vad är inte finare än att ha en förfest i form av te och pumpapaj hos grannen? 
 
▼ festlighet. dans. prat med inspirerande personer. skratt. kramar. pinsamheter och hemilgheter och att gå hem mitt i natten, köpa vegetariska varma mackor och äta framför hobbit två med klara. en älskvärd fredag, minst sagt. 
 
 
▼ på lördagsmorgonen gick jag ut på en långpromenad. morgonsol, höstkrisp och en tom lekpark ovan en kulle där jag slog mig ner och mediterade. jag gör det allt oftare nu för tiden och det ger mig, faktiskt, förvånande mycket lugn!! 
 
▼ så kom pappa på besök!! vi gick och åt frukost på ett världsmysigt fik alldeles där jag bor och pratade i kapp om allt som hänt sedan flytten i augusti. det var så u-n-d-e-r-b-a-r-t fint att ses igen. efter frukosten for vi ut på äventyr, införskaffade en ny spegel till mitt rum, plus matta och sedan fikade vi i solskenet under äppelträden på min lilla innergård. 

 
▼ till middag åt vi kalasgod thai och sedan kramade jag tårögdt pappa hejdå för några veckor igen. tacksam till tusen. och om kvällstimmarna kom en fin vän på besök och vi pratade kärlek och promenerade genom midnattsmörker. världsfint.

▼ söndagar är lika med plugg-dagar. om eftermiddagen gick jag hem till tove och drack te, åt vindruvor och rawbollar, pratade, pluggade och kikade på åskmolnen utanför spetsgardinerna. typiskt bra söndagstbestyr. 
 


▼ jag har nyligen införskaffat gymkort på stc här i skövde och det har betytt att jag och min världsbästa rumskompis klara har kunnat svettats och samlat massvis utav bra energi i form av yoga och bodybalance. två pass jag älskar, särskilt bodybalance som avslutar med en meditation där jag jämt fäller en flod utav välbehövliga tårar.
 
så avslutades min vecka. och nu är jag minsann mitt uppe i en ny!! fylld utav tenta plugg, och snurrande tankar och, som alltid här. så himla fina människor. jag är ledsen om en blir besviken då jag inte skriver lika ofta här. men livet och lyckorusen måste få ta sin plats. åh. ta hand om er, och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Ida

så härligt du verkar ha det! vad & var pluggar du? :) ha en fin torsdag!

2014-09-25 @ 17:47:13
Postat av: Emelie - Lever drömmen i Paris!

Ja, det var väldigt då på tiden! Påminner om när jag flyttade hemifrån också. Bort från allt det mörka och in i ljuset. <3

2014-09-25 @ 17:53:56
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Sofia

Vad fint och härligt!

2014-09-25 @ 18:49:36
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: elise

låter som att du trivs så bra och tar hand om dig! så fint att höra om dina vardagsbestyr :)

2014-09-25 @ 19:00:06
URL: http://instagram.com/edawareness
Postat av: Daria

Åh, du verkar ha det så himla bra! Så härligt och inspirerande att läsa och en blir så glad för din skull. Du förtjänar detta!

2014-09-25 @ 19:27:50
Postat av: beata

vad pluggar du för något? :)

2014-09-25 @ 20:02:29
URL: http://ringbeata.blogspot.com
Postat av: jenni i muminland

Det här var det finaste jag läst idag <3

2014-09-25 @ 20:08:27
URL: http://jennifersandstrom.se
Postat av: Mimmi

Åh vad härligt att höra att du trivs så bra! Låter som att du lever det perfekta studentlivet :)

2014-09-25 @ 21:19:53
URL: http://mutedmornings.blogspot.se
Postat av: elin

blir så glad av det här. fina, fina hannah, om ett par, tre dagar ses vi och jag vill så gärna höra allt om dina äventyr!

2014-09-25 @ 22:02:24
URL: http://elinuden.blogg.se
Postat av: frida

det är viktigt att lägga mycket tid på livet och mindre framför datorskärmen!! och då blir det ju bara desto roligare när man skriver nåt. puss fina du

2014-09-25 @ 23:09:16
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: linawilmas.blogg.se

Åh vilka fina bilder!

2014-09-28 @ 11:03:57
URL: http://linawilmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0