om ett tacksamhetsbrev.

den tjugoåttonde september står det på mitt pass. nittonhundranittiofyra. min födelsedag. tjugo år på jorden. 



❤ ❤ ❤ ❤

det där med att fylla år är ingenting jag tycker är så märkvärdigt egentligen. att tiden går gör mig inget mer än gott och så länge jag hinner med att stanna upp och se allt som följer med mig på vägen, så som äventyr, vänner, melodier, dofter, fina ord och fantastiska möjligheter så n-j-u-t-e-r jag sannerligen av att bli äldre. men länge har jag inte trivts med mina födelsedagar. uppmärksamhet och förväntningar. jag har mest ryckt på mina redan tunga axlar och låtit dagen sväva förbi.

 

när jag flyttade till skövde lämnade jag oändliga tyngder bakom mig. och även fast jag saknar mina favoritpersoner så finns det ingenting kvar i skåne för mig längre. jag behöver distans till allt som varit och tid att få n-j-u-t-a utav allt det där som är här. på förvånansvärt kort tid har jag lärt känna så galet många magiskt bra och fina personer och de bestyr vi hittar på tillsammans, de samtal vi har och den hjälpande hand som finns precis överalt är jag så galet galet tacksam för. det förvånar mig faktiskt hur FANTASTISKA människor det finns!!

och jag trivs så galet bra här. utbildningen är drömmen och när jag lägger vikt i meditation, bra mat, sömn, älskvärda bestyr (inkluderat caféhäng och dansanta nätter) så gör det att även gråa dagar blir soliga. jag kan inte låta bli att älska allt som händer här. allra särskilt när jag jämt blir överraskad utav de där hjälpande händerna och varma kramarna och små fina födelsedags-gester, så som en spontan present, middagar, klingande glas för min skull, en morotskaka, midnattssång och små fina lappar med pirrigt peppande budskap. det har aldrig varit så h-ä-r-l-i-g-t att leva och växa som nu. tjugo år på jorden. äntligen lite lugn och lycka i själen.  här ska jag stanna i tre år och det säker sannerligen mina axlar. det ger mig det där lugnet jag så länge letat efter.

tusen tack för alla fina gratulationer, jag är så oändligt tacksam för att så många fina personer stöttar och finns och peppar och bryr sig! från skåne till skövde och världens mest älskvärda släkt i halmstad. och alla ni fina coffeeworld-besökare som skickar små lyckorop som fyller upp hela mig. det här är ett litet tacksamhets-brev till alla er som finns omkring mig nu, när allting äntligen är bra. (bäst).

ett vykort från när jag var liten.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh, du är bästbästbäst Hannah!!

2014-09-30 @ 22:14:21
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Mimmi

Det är så fint att höra att du trivs så bra! Att läsa din blogg sätter verkligen ett leende på läpparna. Grattis igen!!

2014-09-30 @ 22:29:55
URL: http://mutedmornings.blogspot.se
Postat av: Emelie - Lever drömmen i Paris!

Gripande skrivet, Hannah. Du verkar ha det så mycket bättre nu. Grattis i efterskott!

2014-10-01 @ 00:07:22
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Daria

Så himla fint att höra hur bra du mår och hur bra du har det. Har följt din blogg ett himla tag nu, och är så glad över att läsa detta, känner ju dig inte men ändå känns det ju som att jag gör det på ett sätt. Tycker verkligen att du förtjänar alla finheter och alla fantastiska människor som omringar dig just nu.

2014-10-01 @ 09:07:27
Postat av: Daniella 🌙

grattis i efterskott <3

2014-10-01 @ 11:16:00
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Anonym

Älskar din blogg!

2014-10-01 @ 21:39:51
Postat av: Anonym

Älskar din blogg!

2014-10-01 @ 21:39:54
Postat av: Anonym

Älskar din blogg!

2014-10-01 @ 21:39:54
Postat av: Anonym

Älskar din blogg!

2014-10-01 @ 21:39:54
Postat av: Anonym

Älskar din blogg!

2014-10-01 @ 21:39:54
Postat av: Anonym

Älskar din blogg!

2014-10-01 @ 21:39:56
Postat av: Anonym

Älskar din blogg!

2014-10-01 @ 21:39:56
Postat av: Anonym

Jag älskar dina bilder och alla dina texter, fortsätt som du gör!

2014-10-01 @ 21:40:39
Postat av: Fannie

Din blogg är fantastisk! Så fina texter, bilder, inspiration och känslor.
:)

2014-10-01 @ 21:52:10
URL: http://just2minutes.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Din blogg skiner upp min dag!

2014-10-02 @ 21:36:49
Postat av: Anonym

vad pluggar du? fin blogg!

2014-10-03 @ 01:37:47
Postat av: Emilia

Hej, jag undrar om du skulle vilja göra en såndär header till mig?

2014-10-06 @ 11:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0