om sånt jag kallar grönt och skönt.

söndag. och för precis en minut sedan gick jag med i feministiskt intiativ!! känns så galet bra att vara med, att göra något fint för världen. en liten femtio-lapp om året eller i månaden är inte mycket för mig, men kan vara så mycket för någon annan. ungefär så tänker jag även när jag stödjer röda korset och greenpeace som jag förtillfället!!


allt börjar liksom med att jag blir haffad i vardagsstressen på gatan och sedan sitter jag hemma ett par dagar sedan och betalar in
och inser hur bra det är. pepp för mig, pepp för andra. en wi-win situation som skänker massvis utav lycka!!
 

och just i dag tänker jag att det passar finfint med ett tips på något ätbart!! något som funkar lika bra som frukost och lunch, som mellis, middag och kvällis. ett andra försök på veckans kalasgoda frukostutmaning: bananpankakor!!


jag gjorde precis som förra gången, men blandade i en näve färsk spenat i smeten och vips!! så blev pankakorna gröna!! när det gäller smaken var det inte någon större skillnad, men att få lite mer färg på frukosten var roligt nog!
 

i dag toppade jag med blåbär, hallon, finneröjas bara bär: blåbär, en klick grekisk yoghurt, kokos och pekannötter. 
 
supergott, alldeles särskilt i sängen framför en serie. efter att ha jobbat mig alldeles slut-i-rutan fem dagar i rad känns det väldans skönt med en ledig dag. nu vankas körkortsplugg och att boka in bra bestyr i veckan. jag hoppas på caféhäng med mina saknade, promenader i solsken, ett litet shoppingäventyr och så ännu en frukost utmaning! åh, som jag älskar att ha nya projekt i gång. nu tycker jag att du besöker F! bums och blir medlem! tusen kramar! ha det fint! puss
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Lydia

Dina frukostar ser alltid så himla goda ut! Kul att du engagerar dig i F! också.

2014-03-16 @ 13:58:20
URL: http://elementarpartiklar.blogg.se/
Postat av: e

fint :)

2014-03-16 @ 14:01:18
URL: http://beriz.blogg.se
Postat av: Sofia

så gott!!

2014-03-16 @ 14:50:54
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Johanna

Ååh vad bra! Att gå med i F! är nog det bästa jag gjort.

2014-03-16 @ 14:59:49
URL: http://www.patetikekonst.blogspot.se
Postat av: rebecca

du är så bra, vännen. bara vegan kvar då :D

2014-03-16 @ 15:58:06
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se
Postat av: Elvira

Du säger att bli medlem i F! för dig är samma sak som att skänka pengar till greenpeace och röda korset - att hjälpa andra som har det svårt. Visst finns det oändligt många exempel på kvinnor som lider tusen gånger mer av patriarkala strukturer än vad svenska kvinnor gör men jag måste bara fråga - du förstår väl att patriarkatet påverkar dig också? Av någon anledning har jag fått en känsla av att du inte riktigt känner att den frågan rör just DIG. Jag förstår att lägre löner, fler föräldradagar, platser i styrelser etc kan kännas avlägset för dig men har du till exempel aldrig funderat djupare över vad dina ätstörningar egentligen berodde på? Varför du ville vara smalare, bättre, snyggare? Varför anorexia är 10 gånger så vanligare hos tjejer än killar? Det finns så många småsaker omkring oss som är ojämställda som man inte alltid ser men som påverkar oss.
Jag kanske har helt fel - rätta mig gärna i så fall! :)

Svar: hej elvira! vet du, jag tycker du är lite orättvis mot mig nu. bara för att jag inte skriver så värst mycket om det här, bara för att jag inte nämner det i just detta inlägget så betyder det inte att jag inte vet något om feminismen och att det påverkar mig. för jo, det vet jag. det påverkar mig varje dag och har alltid gjort det! och kommer alltid att göra!det är inte avlägset för mig. jag har alltid varit säker på att en del utav min ätstörning kom just utav idealen, mediabilden och det förtryck vi kvinnor har i samhället. jag märker det varje dag! jag vet hur viktigt det här är och jag försöker lära mig mer och mer så jag kan berätta vidare. men jag har precis börjat skriva om det i min cafévärld och vill hålla det på en lagom nivå. jag vill skriva om annat också. så i det här inlägget nämnde jag det bara litegrann. som ett pepp och ett sätt att locka andra att lära sig mer och bidra till en bättre värld. tusen kramar!
Hannah.

2014-03-16 @ 16:34:51
Postat av: Hanna

Åh det ser gott ut! Älskar pannkaksfrukostar!

2014-03-16 @ 17:17:10
URL: http://stjarnklarts.blogg.se
Postat av: emelie

ser otroligt gott ut det måste jag ta mig tid till någon dag!

2014-03-16 @ 18:06:09
URL: http://emeliesdiaries.blogg.se
Postat av: M

Ha... greenpeace är ju kända för att vara fredliga av sig. bra där.

Svar: hej! vill du förklara?
Hannah.

2014-03-16 @ 19:19:20
Postat av: becca

Ser så fantastisk gott ut!!

Postat av: elise

åh, dödsgod frukost ju! pepp på den och pepp på att du blivit medlem i fi!

2014-03-17 @ 08:34:01
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: mimmi

superbra sätt att nämna det på tycker jag:) också gått med! heja!! <3

2014-03-18 @ 17:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0