om vårens smakligaste utmaning.

torsdag. och jag ligger i soffan, vilar med mjuk filt, podcasts om kärlek och grubblar lite för mycket. jag har hamnat i något slags oändligt tankesnurr och har svårt att hitta ut. men från sekunden jag vaknade i morse har jag känt att något har vänt. allt känns lite lättare nu, och det tror jag är tack vare gårdagens lista!! så i dag tänke jag fortsätta med singelpeppen!!

för, som jag nämnde lite i går tänkte jag nu starta upp med en frukostutmaning, såhär lagom till våren!! varje vecka ska jag prova något nytt i frukostväg, säkerligen från den här mappen. och jag tycker det känns så himla peppigt och roligt att jag tror jag börjar redan nu! men först, här är några vykort från tvåtusentrettons allra färgladaste frukostar. som inspiration:
 

det var vår och jag åt yoghurt med nötter, aprikoser och färska bär, blodapelsinskivor samt ett par skivor mörkt bröd med ost och gurka. en annan morgon stod nya tulpaner på mitt soffbord och jag smakade en exotisk smoothie med banan.


jag gissar på sommar, filmjölk, linfrön, svenska jordgubbar, grönt vanilj-te och surdegsbröd med sallad, ost och gurka.
 

ett stycke oktober med rostat bröd, koppen med soyaoghurt nötter, kokos och müsli plus ett äpple från trädgården samt ett stycke augsti med hembakt bröd med ost och gurka, koppen med soyayoghurt, banan, russin, kokos, mandlar och en nektarin. åh!! som
jag längtar efter nektariner!! och persikor!! snälla sommar, skynda dig hit.
 

vilket te jag dricker här har jag ingen aning om, men att det är mitt hembakta filmjölksbröd är jag säker på! tänker minsann baka
det som en frukostutmaning och lägga upp receptet sedan, för det är verkligen sagolikt gott!! allra särskilt i kombination med en nektarin och koppen fylld med yoghurt, nötter, pumpafrön och vinbär från trädgården.
 

mer vårvind! vykort ett visar smoothie på blandade frysta bär, en avokado med tomatsalt samt en näve pekannötter och vykort två visar en fruktallad med keso och pumpafrön samt två rågbröd med avokado, tomat/ost, paprika, groddar. plus te!!
 

påsklov och havrepankakor med hallon, keso och kanel. väldans gott vill jag minnas. receptet finnes här!!
 

två sensommarfrukostar. den ena med rostat aprikosbröd, en kopp med nötter, granola, soyayoghurt och trädgårds-björnbär samt ett glas soyamjölk och den andra bestående utav clippers vita hallon-te, ett plommon, en skiva rågbröd med avokado samt koppen med vinbär, kokos, filmjölk, nötter, russin.
 

åh, ljuva sommarstugeliv. här äter jag rostat bröd med ost och gurka, koppen med grekisk yoghurt, müsli och blåbär samt några skivor honungsmelon. mumma kardemumma!! och mumma till barbent och blåvitt porslin också!!
 

frukost på sängen är alltid lite extra lyxigt tycker jag!! vykort ett visar den här jul-iga morgonsstunden och vykort två visar ett par
pankakor med björnbär, keso och rågbröd med mandelsmör, banan, kanel och muminpappan fylld med te.
 

smoothie-lycka!! blåbär var höstens grej, tillsammans med lite vanlijyoghurt och banan. supergott!!
 
ännu mera höst! den här frukosten, på vykort ett var nog årets favorit. godast och finast. se här! och päron plus grönt chaite plus granola med hallon plus rågbröd med ost och saltgurka smakar också ofantligt bra! kanske kommer någon utav morgnarna ovan komma åter igen i frukostutmaningen eller så blir det massvis utav nya! hur som helst är jag på ett så galet mycket bättre humör i dag. hurra för listor! och dela gärna med er utav några spännande frukosttips! ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: elise

frukost är bäst <3

2014-03-06 @ 16:02:18
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Maria

Hej fina Hannah!
Har en liten önskan om du skulle kunna sammanställa alla fina podcasts du lyssnar på och tycker om (om du inte redan gjort detta och jag missat det, för kan av någon anledning inte söka i din blogg och leta efter det på så sätt). Får känslan av att de podcasts du lyssnar på skulle falla mig rätt bra i smaken :)

2014-03-06 @ 16:46:20
Postat av: a.

åh, så himla inspirerande!

2014-03-06 @ 16:58:01
URL: http://kapitulera.blogspot.se
Postat av: Bonnie

Åh de där havrepannkakorna såg himmelska ut!

2014-03-06 @ 17:04:48
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: Sofia

ser såå gott ut!

2014-03-06 @ 17:28:55
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: petronella

Åh så fina och goda frukostar!
Kan du inte göra ett inlägg bestående av de poddar du brukar lyssna på? Gärna alla dessa kärlekspoddar som verkar så fina! Kram

2014-03-06 @ 19:29:32
URL: http://hejpetronella.blogg.se
Postat av: Emelie

frukostkärlek <3

2014-03-06 @ 19:48:51
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Victoria

Vet att du har bonniers vegetariska kokbok så ville bara tips som kanelpannkakorna som finns där! Supergoda!
Sen älskar jag palús granola och smoothie är ju så enkelt och gott! Kram!

2014-03-06 @ 21:39:41
Postat av: Ellen Lindberg

Alltså dina frukostar. Är så fina och ser fantastiskt goda ut, hela högen!

2014-03-06 @ 22:22:24
URL: http://lindbergellen.se
Postat av: m;

allt ser jättegott ut. önskar jag också hade motivation för roligare frukostar än gröt.

2014-03-07 @ 18:24:51
URL: http://impulser.blogg.se
Postat av: Rebecka

Åh, som jag behövde detta! Skulle inte du kunna dela med dig av lunch/middagstips, vad du äter eller skulle vilja äta. Det skulle vara fint <3

2014-03-08 @ 15:41:18
Postat av: Christina

Vilken ypperlig idé! Jag äter nästan jämt bara mackor till frukost - så himla tråkigt! Borde nog också utmana mig själv på frukostområdet.

2014-03-14 @ 18:22:14
URL: http://hereisgone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0